ОСНОВНІ ОРІЄНТИРИ ГУМАНІЗАЦІЇ ВИЩОЇ ПЕДАГОГІЧНОЇ ОСВІТИ

Автор(и)

  • Г. Іванчук Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини, Україна

DOI:

https://doi.org/10.31499/2307-4906.1.2011.188651

Ключові слова:

Вища освіта, гуманізація, педагогічні вищі навчальні заклади, студенти, суб’єктність, higher education, humanizing, pedagogical higher educational establishments, students, subjectiveness.

Анотація

У статті розглядається проблема гуманізації вищої освіти, окреслюються провідні принципи, напрями і способи реалізації гуманного середовища в педагогічних ВНЗ як передумови становлення суб’єктності студентів. Охарактеризовано принципи гуманізації вищої освіти та впровадження їх у навчальний процес. Наголошено на необхідності впровадження фасилітаційної педагогічної діяльності, оволодіння її прийомами та засобами.

В статье рассматривается проблема гуманизации высшего образования, очерчиваются ведущие принципы направления и способы реализации гуманной среды в педагогических ВУЗ как предпосылки становления субъектности студента. Охарактеризовано принципы гуманизации высшего образования и внедрения ее в учебный процесс. Сделано акцент на внедрении фасилитативной педагогической деятельности, овладении ее приемами и средствами.

In the article the problem of humanizing of higher education is examined, leading principles, directions and methods of realization of humane environment in pedagogical higher educational establishments as pre-conditions of becoming of students’ subjectiveness are outlined. The principles of higher education humanization and introduction it in educational process are described. The necessity of fasilitative pedagogical improvement is pointed out.

Біографія автора

Г. Іванчук, Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини

Кандидат педагогічних наук

Посилання

Ахиезер А. С. Между циклами мышления и циклами истории / А. С. Ахиезер // Общественные науки и современность. – 2002. – № 3. – С. 129–130.

Воробьева Л. И. Гуманитарная психология: предмет и задачи / Л. И. Воробьева // Вопросы психологии. – 1995. – № 2. – С. 18–15.

Каган М. С. Искусство как феномен культуры / М. С. Каган // Искусство в системе культуры / сост. и отв. ред. М. С. Каган. – Л. : Наука, 1987. – С. 6–22.

Кондрашова Л. Емоційна домінанта підготовки майбутніх педагогів до професійної діяльності / Л. Кондратова // Рідна школа. – 2010. – № 7–8. – С. 14–19.

Куликова Л. Н. Проблемы саморазвития личности / Л. Н. Куликова. – Хабаровськ : Изд-во ХГПУ, 1997. – 315 с.

Рубинштейн С. Л. Проблемы общей психологи / С. Л. Рубинштейн / [отв. ред. Е. В. Шорохова]. – М. : Педагогика, 1976. – 416 с.

##submission.downloads##

Як цитувати

Іванчук, Г. (2019). ОСНОВНІ ОРІЄНТИРИ ГУМАНІЗАЦІЇ ВИЩОЇ ПЕДАГОГІЧНОЇ ОСВІТИ. Збірник наукових праць Уманського державного педагогічного університету, (1). https://doi.org/10.31499/2307-4906.1.2011.188651

Номер

Розділ

Статті