ЗМІСТОВА СТРУКТУРА ГОТОВНОСТІ СТАРШОКЛАСНИКІВ ДО ПРОФЕСІЙНОГО ВИБОРУ В СФЕРІ ЕКОНОМІКИ ТА ПІДПРИЄМНИЦТВА

Автор(и)

  • А. Калінська Бердичівський загальноосвітній колегіум № 14 Житомирської області, Ukraine

DOI:

https://doi.org/10.31499/2307-4906.1.2011.188663

Ключові слова:

Профільне навчання, професійний вибір, професії сфери економіки та підприємництва, готовність старшокласників до вибору професій, a profile training, a choice of profession, professions in the area of economics and business, readiness of senior pupils for the choice of profession.

Анотація

У статті розглядаються організаційні та методологічні аспекти конструювання змісту підготовки учнів старших класів загальноосвітніх навчальних закладів до професійного вибору в умовах профільного навчання. Під готовністю старшокласників до вибору професій сфери економіки та підприємництва в умовах профільного навчання автор розуміє інтегративну якість особистості, яка піддається цілеспрямованому формуванню і охоплює відповідні мотиви, потреби, інтереси, ціннісні орієнтації, здатність до професійного самовизначення; економічні знання, вміння й навички; комплекс індивідуальних психо-фізіологічних особливостей, які забезпечують високу ефективність подальшого професійного функціонування в цій галузі.

В статье рассматриваются организационные и методологические аспекты конструирования содержания подготовки учеников старших классов общеобразовательных учебных заведений к профессиональному выбору в условиях профильного обучения. Под готовностью старшеклассников к выбору профессий сферы экономики и предпринимательства в условиях профильного обучения автор подразумевает интегративное свойство личности, которое поддается целенаправленному формированию и охватывает соответствующие мотивы, потребности, интересы, ценностные ориентиры, способность к профессиональному самоопределению; экономические знания, умения и навыки; комплекс индивидуальных психо-физиологических особенностей, которые обеспечат высокую эффективность последующего профессионального функционирования в этой отрасли.

The article deals with organizational and methodological aspects constructing the content of training of senior pupils of general educational establishments for professional choice in the conditions of profile training. Under readiness of senior pupils to the choice of professions of sphere of economics and enterprise in the conditions of profile training the author understands integral quality of personality, that is subjected to deliberate formation and covers relevant motives, needs, interests, values orientation, capacity for professional selfdetermination, economic knowledge, abilities and skills, complex individual psychological and physiological features that provide high efficiency further commercial operation in this field.

Біографія автора

А. Калінська, Бердичівський загальноосвітній колегіум № 14 Житомирської області

Заступник директора з НВР

Посилання

Божович Л. И. Проблемы формирования личности : избранные психол. труды / [Л. И. Божович; под ред. Д. И. Фельдштейна; Академия педаг. и социал. наук, Моск. психолого-социальный ин-т]. – М., 1995. – 352 с.

Зимняя И. А. Педагогическая психология. – Ростов н/ Д. : Изд-во Феникс, 1997. – 480 с.

Кон И. С. В поисках себя. Личность и ее самосознание. – М. : Политиздат, 1984.

Крягжде С. П. Психология формирования профессиональных интересов. – Вильнюс : Москолас, 1981. – 165 с.

Мачуський .В В. Формування готовності старшокласників до професійного самовизначення у сфері технічної діяльності в позашкільних закладах : автореф. дис. на здобуття наук. ступеня канд. пед. наук : спец. 13.00.07 / Ін-т педагогіки АПН України. – К., 2001. – 20 с.

Мельник О. В. Структура готовності старшокласників до самостійного вибору майбутньої професії в умовах МНВК / О. В. Мельник // Теоретико-методичні проблеми виховання дітей та учнівської молоді : зб. наук. пр. / АПН України. Ін-т пробл. виховання. – К., 2002. – Кн. 1. – С. 268–273.

Професійне самовизначення старшокласників : метод. посіб. / упоряд. Л. Шелестова. – К. : Вид. дім «Шкіл. Світу» : Вид. Л. Галіцина, 2006. – 128 с.

Пряжников Н. С. Профессиональное самоопределение в культурно-исторической перспективе // Вопр. психол. – 1996. – № 1. – С. 62–71.

Психологія особистості : словник-довідник / за ред. П. П. Горностая, Т. М. Титаренко. – К. : Рута, 2001. – 320 с.

Становських З. Л. Рефлексивні компоненти професійного самовизначення старшокласників : автореф. дис. на здобуття наук. ступеня канд. псих. наук: спец. 19.00.07 / Ін-т педагогіки і психології проф. освіти АПН України. – К., 2005. – 22 с.

Чистякова С. Н. Проблема самоопределения старшеклассников при выборе профиля обучения / С. Н. Чистякова // Педагогика. – 2005. – № 1. – С. 19–26.

Шевченко Н. А. Формирование готовности старшеклассников к трудовой деятельности в области ЭВТ : дисс. … канд. пед. наук : 13.00.01 / Шевченко Н. А. – К., 1994. – 153 с.

##submission.downloads##

Як цитувати

Калінська, А. (2019). ЗМІСТОВА СТРУКТУРА ГОТОВНОСТІ СТАРШОКЛАСНИКІВ ДО ПРОФЕСІЙНОГО ВИБОРУ В СФЕРІ ЕКОНОМІКИ ТА ПІДПРИЄМНИЦТВА. Збірник наукових праць Уманського державного педагогічного університету, (1). https://doi.org/10.31499/2307-4906.1.2011.188663

Номер

Розділ

Статті