ПІДГОТОВКА ВЧИТЕЛЯ В СУЧАСНИХ УМОВАХ ПРОФЕСІЙНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ ЯК КРЕАТИВНОЇ ОСОБИСТОСТІ
DOI:
https://doi.org/10.31499/2307-4906.1.2011.188698Ключові слова:
Вчитель, соціально-економічні зміни, професійна підготовка, професійна адаптація, креативність, a teacher, social and economic changes, professional preparation, professional adaptation, creativity.Анотація
У статті акцентовано увагу на тому, що сучасні соціально-економічні зміни потребують від учителя швидкої адаптації до реальних умов діяльності. Відповідна професійна підготовка має орієнтуватися на професіоналізм, творче застосування знань і умінь, гнучкість і мобільність, внутрішню потребу у неперервному професійному саморозвитку, адаптацію до сучасних соціально-економічних змін, передбачаючи забезпечення готовності майбутнього вчителя до креативної професійної діяльності.
В статье акцентировано внимание на том, что современные социально-экономические изменения обуславливают необходимость быстрой адаптации учителя к реальным условиям деятельности. Соответствующая профессиональная подготовка должна ориентироваться на профессионализм, творческое применение знаний и умений, гибкость и мобильность, внутреннюю потребность в непрерывном профессиональном саморазвитии, адаптацию к современным социально-экономическим изменениям, предусматривая обеспечение готовности будущего учителя к креативной профессиональной деятельности.
In the article the attention is paid to the modern social and economic changes which need teacher’s quick adaptation to the real conditions of activity. Certain professional preparation should focus on professionalizm, creative skills and abilities carrying out, pliability and mobility, inner need in continious professional self-development, adaptation to modern social and economic changes, on predicting the ensuring of future teacher readiness to creative professional activity.
Посилання
Беспалько В. П. Основы теории педагогических систем / В. П. Беспалько. – Воронеж : Изд-во Воронеж., ун-та, 1977. – 307 с.
Загвязинский В. И. Методология и методы психолого-педагогического исследования : учеб. пособ. для студ. высш. пед. учеб. заведений / В. И. Загвязинский, Р. Атаханов. – М. : Издательский центр «Академия», 2003. – 208 с.
Климов Е. А. Психология профессионального самоопределения / Е. А. Климов. – Ростов-на-Дону : Изд-во «Феникс», 1996. – № 3. – 509 с.
Психологія / за ред. Ю. Л. Трофимова. – К. : Либідь, 2000. – 558 с.
Walentyna Łozowiecka. Podstawy metodologiczne przygotowania nauczyciela jako kreatywnej osobowoci. Pedagogika. T. 8 Kształcenie pedagogów – strategie, koncepcje, idee «Język – komunikacja – etyczność – twórczość». Część 1. problemów kształcenia nauczycieli. Zeszyty Naukowe PWSZ w Płocku – Płock, 2009. – S. 113–121.
Walentyna Łozowiecka. Podstawy metodologiczne kształtowania myślenia kreatywnego osobowości w jej adaptacji do nowych warunków pracу. Edukacja Jutra. Tatrzańskie seminarium naukowe. – Tom 1. – Wrocław, 2009. – S. 151–158.