ПІДГОТОВКА СТУДЕНТІВ ПЕДАГОГІЧНОГО УНІВЕРСИТЕТУ ДО ІНКЛЮЗИВНОЇ ОСВІТИ ДІТЕЙ ІЗ ПОРУШЕННЯМИ РОЗВИТКУ

Автор(и)

  • A. Рацул Кіровоградський державний педагогічний університет імені Володимира Винниченка, Україна
  • І. Шишова Кіровоградський державний педагогічний університет імені Володимира Винниченка, Україна

DOI:

https://doi.org/10.31499/2307-4906.1.2011.188715

Ключові слова:

Інтеграція, інклюзивна освіти, діти із порушеннями розвитку, учителі початкових класів, соціальні педагоги, практичні психологи, integration, inclusive education, children with problems of development, teachers of elementary school, social pedagogue, applied psychologist.

Анотація

Питання підвищення ефективності навчання і виховання дітей із особливими потребами є актуальними як для України, так і для інших держав світового суспільства, адже все більший відсоток школярів має порушення у розвитку. Важливим компонентом модернізації сучасної системи освіти є створення умов для інтеграції певних груп дітей у загальноосвітній процес масової школи. З метою вирішення зазначених завдань необхідно забезпечити оптимальну підготовку педагогів до успішної реалізації цієї діяльності.

Вопросы повышения эффективности обучения и воспитания детей с особенными потребностями актуальны как для Украины, так и для других стран мирового сообщества, так как всё больше детей имеет нарушения развития. Важный компонент модернизации современного образования – создание условий для интеграции некоторых групп детей в общеобразовательный процесс массовой школы. С целью решения этих задач необходимо обеспечить оптимальную подготовку педагогов к успешной реализации этой деятельности.

The problem of the increase of efficiency of the training and education of children with special necessities is vital question as for Ukraine as for other countries of world community because more and more pupils have problems of various organs and systems development. Important component of modernization of current education system is creation of conditions for efficient integration of certain groups of children with problems of development into general education of secondary school. In order to solve marked aims is necessary to secure the optimal education of pedagogical workers for successful implementation of such activity.

Біографії авторів

A. Рацул, Кіровоградський державний педагогічний університет імені Володимира Винниченка

Кандидат педагогічних наук, професор кафедри педагогіки початкової освіти та соціальної педагогіки

І. Шишова, Кіровоградський державний педагогічний університет імені Володимира Винниченка

Кандидат педагогічних наук, доцент кафедри практичної психології

Посилання

Обухівська А. Г. Що треба знати практичному психологу (діти з порушеннями психофізичного розвитку) / А. Г. Обухівська // Корекційна педагогіка. – 2009. – № 2. – С. 14–19.

Основи спеціальної дидактики / за ред. І. Г. Єременка. – 2-вид., переробл. – К. : Рад. шк., 1986. – 200 с.

Рябова Н. В. Дидактическая система подготовки студента педагогического вуза к социально-бытовой ориентации учащегося с ограниченными возможностями здоровья : автореф. дисс. на соиск. уч. степ. докт. пед. наук : спец. 13.00.01 «Общая педагогика, история педагогики и образования» / Рябова Наталья Владимировна ; ГОУ ВПО «Мордовский государственный педагогический институт имени М. Е. Евсевьева». – Саранск, 2008. – 38 с.

Савчин М. В. Педагогічна психологія : навч. посіб. / Савчин М. В. ; – К. : Академвидав, 2007. – 424 с. (Альма-матер).

Специальная дошкольная педагогика / [Стребелева Е. А., Венгер А. Л., Екжанова Е. А. и др.] ; под ред. Е. А. Стребелевой. – М. : Изд. центр «Академия», 2002. – 312 с.

Специальная педагогика : учеб. пособие для студ. высш. пед. учеб. заведений / Л. И. Аксенова, Б. А. Архипов, Л. И. Белякова и др.; под ред. Н. М. Назаровой. – 2-е изд., стереотип. – М. : Издательский центр «Академия», 2001. – 400 с.

Сухомлинський В. О. Вибрані твори. – В 5-ти т. – Т. 5. – Статті / В. Сухомлинський. – К. : Рад. школа, 1977. – С. 584–590.

##submission.downloads##

Як цитувати

Рацул A., & Шишова, І. (2019). ПІДГОТОВКА СТУДЕНТІВ ПЕДАГОГІЧНОГО УНІВЕРСИТЕТУ ДО ІНКЛЮЗИВНОЇ ОСВІТИ ДІТЕЙ ІЗ ПОРУШЕННЯМИ РОЗВИТКУ. Збірник наукових праць Уманського державного педагогічного університету, (1). https://doi.org/10.31499/2307-4906.1.2011.188715

Номер

Розділ

Статті