ЗАГАЛЬНОПЕДАГОГІЧНИЙ АНАЛІЗ ПОНЯТТЯ «ДОРОСЛІСТЬ» ЯК ЕТАПУ ЖИТТЯ ЛЮДИНИ

Автор(и)

  • О. Сандецька Черкаський національний університе імені Богдана Хмельницького, Ukraine

DOI:

https://doi.org/10.31499/2307-4906.1.2011.188876

Ключові слова:

Освіта дорослих, дорослість, зрілість, навчання упродовж життя, концепція неперервної освіти, вікова періодизація, adult education, adultness, maturity, life-long education, the concept of continuous education, age periods division.

Анотація

У статті освіта дорослих розглядається, як сучасний гарант соціальної захищеності людини та її можливості навчатися упродовж життя. Також зазначено, що метою освіти є всебічний та гармонійний розвиток особистості, підготовка людини до життя в суспільстві; що освіта допомагає людині включитися в життя, адаптуватися до нього, подолати труднощі. У статті розглянуто теоретичний зміст поняття «дорослість». Проаналізовано зв’язок понять «дорослість» і «зрілість». Висвітлені основні сучасні вікові періодизації життя дорослих, оскільки вони відображають актуальні особливості соціалізації людини в суспільстві.

В статье образование взрослых рассматривается, как современный гарант социальной защищенности человека и его возможности обучаться на протяжении жизни. Также отмечено, что цель образования – это всестороннее и гармоничное развитие личности, подготовка человека к жизни в социуме; что образование помогает человеку включиться в жизнь, адаптироваться к ней, преодолеть трудности. В статье рассмотрено теоретическое содержание понятия «взрослость». Проанализирована связь понятий «взрослость» и «зрелость». Обозначены основные современные возрастные периодизации жизни взрослых, так как они отображают актуальные особенности социализации человека в социуме.

In the article adult education is examined as a modern guarantor of social protection of a person and its possibility to study during life. It is also marked that the purpose of education is comprehensive and harmonious development of personality, preparation of a person to live in the society, and also, education helps people to join the life, to adapt to the life and overcome difficulties. In the article the theoretical maintenance of the concepts «adultness» and «maturity» is analyzed. Basic modern age period divisions of adult life are lighted up, as they represent the actual features of socialization of a person in the society.

Біографія автора

О. Сандецька, Черкаський національний університе імені Богдана Хмельницького

Аспірант, викладач кафедри педагогіки вищої школи і освітнього менеджменту

Посилання

Акмеология: учебное пособие для студентов вузов, обучающихся по направлениям и спец. психологии / А. А. Деркач, В. Г. Зазыкина. – СПб. : Питер, 2003. – 252 с.

Ананьев Б. Г. Некоторые проблемы психологии взрослых / Б. Г. Ананьєв. – М. : Знание, 1972. – 52 с.

Ананьев Б. Г. Человек как предмет познання / Б. Г. Ананьєв; [глав. ред. В. Усманцов]. – СПб. : Питер, 2002. – 288 с. – (Мастера психологии).

Вершловский . СГ. Взрослый как субъект образования / С. Г. Вершловский // Педагогика. – 2003. – № 8. – С. 3–8.

Змеев С. И. Андрагогика : основы теории и технологии обучения взрослых / С. И. Змеев. – М. : ПЕР СЭ, 2003. – 208 с.

Змеев С. И. Основы андрагогики : учебное пособие для вузов / С. И. Змеев. – М. : Флинта: Наука, 1999. – 152 с.

Коган Л. Н. Цель и смысл жизни человека / Л. Н. Коган. – М. : Мысль, 1984. – 252 с.

Колесникова И. А. Основы андрагогики : учеб. пособие для студ. вузов, обучающихся по спец. 031000 / И. А. Колесникова, А. Е. Мерон, Е. П. Тонконогая и др. – М. : Академия, 2003. – 238 с.

Кон И. С. Социология личности / И. С. Кон. – М., 1987. – С. 172.

Кулюткин Ю. Н. Психологические проблемы образования взрослых / Ю. Н. Кулюткин // Вопросы психологии. – 1989. – № 2. – С. 5–13.

Ожегов С. И. Словарь русского языка: около 57 000 слов / С. И. Ожегов ; под ред. докт. филол. наук, проф. Н. Ю. Шведовой. – [16-е изд., испр.]. – М. : Рус. яз., 1984. – 797 с.

Онушкин В. Г. Образование взрослых : Междисциплинарный словарь терминологии / В. Г. Онушкин, Е. М. Огарев. – СПб., Воронеж, 1995. – С. 34.

Психологічна енциклопедія / автор-упоряд. О. М. Степанов. – К. : Академвидав, 2006. – 424 с.

Степанова Е. И. Умственное развитие и обучаемость взрослых / Е. И. Степанова. – Л., 1981. – С. 34–66.

Сухобская Г. С. Понятие «зрелость социально-психологического развития человека» в контексте андрагогики» / Г. Сухобская // Новые знания. – 2002. – № 4. – С. 17–20.

Яворська Г. Х. Соціально-професійна зрілість курсантів вищих закладів освіти МВС України: монографія / Г. Х. Яворська. – О. : ПЛАСКЕ ЗАТ, 2005. – 405 с.

Darkenwald G. G, Мегriam S. В. Аdult Еducation : Foundations оf Ргасtice. – N.Y., 1982.

##submission.downloads##

Як цитувати

Сандецька, О. (2019). ЗАГАЛЬНОПЕДАГОГІЧНИЙ АНАЛІЗ ПОНЯТТЯ «ДОРОСЛІСТЬ» ЯК ЕТАПУ ЖИТТЯ ЛЮДИНИ. Збірник наукових праць Уманського державного педагогічного університету, (1). https://doi.org/10.31499/2307-4906.1.2011.188876

Номер

Розділ

Статті