ПЕДАГОГІЧНА ХАРАКТЕРИСТИКА КРИТИЧНОСТІ ТА ЛАБІЛЬНОСТІ МИСЛЕННЯ СТУДЕНТА ЯК УМОВА ЙОГО УСПІШНОЇ САМОРЕАЛІЗАЦІЇ

Автор(и)

  • Н. Шавровська Черкаський національний університет імені Богдана Хмельницького, Україна

DOI:

https://doi.org/10.31499/2307-4906.1.2011.188886

Ключові слова:

Лабільність, ригідність, критичне мислення, педагогічне спілкування, нестандартні прийоми, творчі задачі та завдання, lability, rigidity, critical thinking, pedagogical communication, original methods, creative exercises and tasks.

Анотація

У статті розкриваються психолого-педагогічні аспекти розвитку у студентів вищих навчальних закладів критичності та лабільності мислення. Вказані характеристики мають сприяти професійному становленню фахівців. Ефективним у розвитку критичності та лабільності мислення визначено використання нестандартних прийомів, різноманітних навчальних і навчально-творчих задач, завдань, які сприяють оволодінню загальним методом; розв’язання навчальних і навчально-творчих задач; дослідницькі задачі; задачі на винахідливість, на управління; задачі на комунікативність, розвиток фантазії та уявлень; естетичні задачі.

В статье раскрываются психолого-педагогические аспекты развития у студентов вузов критичности и лабильности мышления. Данные характеристики должны способствовать профессиональному становлению специалистов. Эффективным в развитии критичности и лабильности мышления определено использование нестандартных приемов, разнообразных учебных и учебно-творческих задач, заданий, способствующих овладению общим методом решения учебных и учебно-творческих задач; исследовательские задачи; задачи на изобретательность, на управление; задачи на коммуникативность, развитие фантазии и воображения; эстетические задачи.

This article describes the psychological and pedagogica laspects of the university students critical thinking and lability. These characteristics would contribute to the formation of professional specialists. The efficacy in th development of critica lthinking and lability has defined the usage of non-standard principles, different educational and training-creative exercises, tasks which contributes mastering of general method; the answer of educational and trainingcreative exercises; research exercises; exercises for investigation, for management, exercises for communicativity, fantasy development, aesthetical exercises.

Біографія автора

Н. Шавровська, Черкаський національний університет імені Богдана Хмельницького

Кандидат психологічних наук, доцент кафедри психології

Посилання

Абрамова .Г С. Алгоритм работы психолога со взрослыми / Г. С. Абрамова. – М. : Академический проект : Гаудеамус, 2003. – 204 с.

Коломінський Н. Л. Психологія педагогічного менеджменту / Н. Л. Коломінський. – К. : МАУП, 1996. – 268 с.

Маслов В. І. Теоретичні основи педагогічного менеджменту / Маслов В. І., Драгун В. П., Шаркунов В. В. – К. : 1996. – 164 с.

Мухина С. Л. Нетрадиционные педагогические технологии в обучении / С. Л. Мухина, А. А. Соловьева. – Ростов-на-Дону : Феникс, 2004. – 384 с.

Подласый И. П. Продуктивная педагогика / И. П. Подласый. – М. : Народное образование, 2003. – 496 с.

Подоляк Л. Г., Юрченко В. І. Психологія вищої школи : навчальний посібник для магістрантів та аспірантів / Л. Г. Подоляк, В. І. Юрченко. – К. : ТОВ «Філ-студія», 2006. – 320 с.

##submission.downloads##

Як цитувати

Шавровська, Н. (2019). ПЕДАГОГІЧНА ХАРАКТЕРИСТИКА КРИТИЧНОСТІ ТА ЛАБІЛЬНОСТІ МИСЛЕННЯ СТУДЕНТА ЯК УМОВА ЙОГО УСПІШНОЇ САМОРЕАЛІЗАЦІЇ. Збірник наукових праць Уманського державного педагогічного університету, (1). https://doi.org/10.31499/2307-4906.1.2011.188886

Номер

Розділ

Статті