ФОРМУВАННЯ СИСТЕМИ ПРОФЕСІЙНО-ЦІННІСНИХ ОРІЄНТАЦІЙ СТУДЕНТІВ УНІВЕРСИТЕТУ ЯК ПЕДАГОГІЧНА ПРОБЛЕМА

Автор(и)

  • Раїса Вдовиченко Миколаївський національний університет імені В. О. Сухомлинського., Україна https://orcid.org/0000-0002-3100-6697

DOI:

https://doi.org/10.31499/2307-4906.3.2019.190252

Ключові слова:

Цінності, ціннісні орієнтації, особистість, професійні цінності, професійне становлення, професійно-педагогічна спрямованість, професійна діяльність, професійне самовизначення.

Анотація

У статті обґрунтовано сутність ціннісного ставлення студентської молоді до професійної діяльності. Метою дослідження є роль змісту ціннісних орієнтацій на формування професійно-педагогічної спрямованості майбутніх вчителів у процесі здобуття фахової освіти. З’ясовано, що саме цінності формують ставлення студента до професійних цілей і завдань, можливість професійної самореалізації та професійного самовизначення. Підкреслено, що оволодіння цінностями професії вчителя у освітньому процесі є можливим за умови, коли вони набувають системного характеру, що переконливо доводить важливість перегляду та впровадження нових форм та методів роботи у закладах вищої освіти.

Біографія автора

Раїса Вдовиченко, Миколаївський національний університет імені В. О. Сухомлинського.

Кандидат педагогічних наук, доцент кафедри педагогіки та інклюзивної освіти

Посилання

Ball, H. O. (2000). Humanizatsiia zahalnoi ta profesiinoi osvity: suchasna aktualnist i psykholohopedahohichni oriientyry. Neperervna profesiina osvita: problemy poshuky, perspektyvy. Kyiv: Vipol, 134– 157 [in Ukrainian].

Bekh, I. D. (1997). Tsinnosti yak yadro osobystosti. Tsinnosti osvity i vykhovannia / O. V. Sukhomlynskoi (Ed.). Kyiv, 8–11 [in Ukrainian].

Bekh, I. D. (1999). Vykhovannia pidrostaiuchoi osobystosti na zasadakh novoi metodolohii. Pedahohika i psykholohiia, Vol. 3, 5–14 [in Ukrainian].

Boryshevskyi, M. I. (1997). Dukhovni tsinnosti yak determinanta hromadianskoho vykhovannia osobystosti. Tsinnosti osvity i vykhovannia / O. V. Sukhomlynskoi (Ed.). Kyiv, 21–25 [in Ukrainian].

Yermakova, S. S. (2003). Formuvannia profesiinykh tsinnostei u maibutnikh uchyteliv: Candidate’s Thesis. Odessa [in Ukrainian].

Maksymchuk, N. P. (2000). Psykholohichni osoblyvosti stanovlennia tsinnisnykh oriientatsii maibutnoho fakhivtsia u protsesi profesiinoi pidhotovky. Extended abstract of candidate’s thesis. Kyiv [In Ukrainian].

Ohneviuk, V. O. (2003). Osvita v systemi tsinnostei staloho liudskoho rozvytku (svitohliadometodolohichnyi aspekt). Extended abstract of doctor’s thesis. Kyiv [in Ukrainian].

Ruchka, A. A. (1976). Sotsialnye tsennosti i normy (nekotorye teoreticheskie i prikladnye voprosy sotsiolohicheskoho analiza). Kyiv: Nauk. dumka [in Russian].

##submission.downloads##

Як цитувати

Вдовиченко, Р. (2019). ФОРМУВАННЯ СИСТЕМИ ПРОФЕСІЙНО-ЦІННІСНИХ ОРІЄНТАЦІЙ СТУДЕНТІВ УНІВЕРСИТЕТУ ЯК ПЕДАГОГІЧНА ПРОБЛЕМА. Збірник наукових праць Уманського державного педагогічного університету, (3), 24–30. https://doi.org/10.31499/2307-4906.3.2019.190252

Номер

Розділ

Статті