КУЛЬТУРА МОВЛЕННЯ УЧИТЕЛЯ ЯК ЗАСІБ ПРОФЕСІЙНО-ПЕДАГОГІЧНОЇ КОМУНІКАЦІЇ

Автор(и)

  • Валентина Авраменко

DOI:

https://doi.org/10.31499/2307-4906.2.2016.196061

Ключові слова:

Культура мовлення, комунікативна поведінка, спілкування, літературна мова, психологія спілкування, педагогічна майстерність, speech culture, communicative behavior, communication, literary language, psychology, pedagogical skills.

Анотація

У статті розкриваються особливості комунікативної поведінки педагога, заснованої на його культурі мовлення, дотримання етичних норм спілкування, вимогливості до себе і учнів, що стимулюють пізнавальний інтерес, мотивацію процесу навчання. Теоретичною основою культури мовлення є пізнання й осмислення мовних норм, особливостей функціонування стилів літературної мови, усвідомлення взаємозв’язків системи мови, структури мовлення й екстралінгвістичних структур; практичною – систематична увага мовця до мови і рівня власного мовлення, прагнення досягти мовленнєвої майстерності.

В статье раскрываются особенности коммуникативного поведения педагога, основанные на его культуре речи, соблюдение этических норм общения, требовательности к себе и учащимся, стимулируют познавательный интерес, мотивацию процесса обучения. Теоретической основой культуры речи является познание и осмысление языковых норм, особенностей функционирования стилей литературного языка, осознание взаимосвязей системы языка, структуры речи и экстралингвистических структур; практической – систематическое внимание к речи говорящего и собственного языкового уровня, стремление достичь речевого мастерства.

The article reveals the peculiarities of communicative behavior of a teacher based on his speech culture, observing the ethical norms of communication and insistence towards himself and his pupils, which stimulate the cognitive interest and motivation to study. The theoretical basis of speech is the knowledge and understanding of language rules of the functioning of literary language styles, realization of the relationships of language, speech patterns and extralinguistic structures. The theoretical basis includes systematic attention to the speaker, the language level and the desire to achieve perfect speech skills. The article outlines the essential characteristics of the concept of «culture of speech», knowledge which is necessary for the formation of national identity of modern language teacher during his training.

Посилання

Бабич Н. Основи культури мовлення. – Львів: Світ, 1990. – 232 с.

Бутенко Н. Ю. Комунікативна майстерність викладача: Навч. посібник. – К. : КНЕУ, 2005. – 336 с.

Бутенко Н. Ю. Комунікативні процеси у навчанні: Підручник. – Вид. 2-ге, без змін. – К. : КНЕУ, 2006. – 384 с.

Волкова Н. П. Професійно-педагогічна комунікація: Навч. посіб. – К. : ВЦ «Академія», 2006. – 256 с.

Дорошенко С. І. Основи культури і техніки усного мовлення: Навчальний посібник / Харк. держ. пед. Ун-т ім. Г. С. Сковороди. – 2-е вид., перероб. і доп. – Харків : «ОВС», 2002. – 144 с.

Кочан І. М., Токарська А. С. Культура рідної мови. – Львів, 1996.

Мацько Л. І., Кравець Л. В. Культура української фахової мови: Навч. посіб. – К. : ВЦ «Академія», 2007. – 360 с.

##submission.downloads##

Як цитувати

Авраменко, В. (2020). КУЛЬТУРА МОВЛЕННЯ УЧИТЕЛЯ ЯК ЗАСІБ ПРОФЕСІЙНО-ПЕДАГОГІЧНОЇ КОМУНІКАЦІЇ. Збірник наукових праць Уманського державного педагогічного університету, (2), 8–14. https://doi.org/10.31499/2307-4906.2.2016.196061

Номер

Розділ

Статті