ФОРМУВАННЯ ВИКОНАВСЬКОЇ УВАГИ МАЙБУТНЬОГО ВЧИТЕЛЯМУЗИКИ У СВІТЛІ СУЧАСНИХ НАУКОВО- ПЕДАГОГІЧНИХ ДОСЛІДЖЕНЬ

Автор(и)

  • Ольга Мельник
  • Сюй Фейфен

DOI:

https://doi.org/10.31499/2307-4906.2.2016.196105

Ключові слова:

Виконавська увага, музично-виконавська діяльність, учитель музики, performing attention, musical-performing activity, music teacher.

Анотація

У статті розглядається проблема формування виконавської уваги у майбутніх учителів музики в процесі фортепіанної підготовки. Автором здійснений теоретичний аналіз сучасної психологічної, педагогічної, музично-методичної літератури, в ході якого охарактеризовані різні аспекти досліджуваного феномену. На основі вивчених підходів сучасних авторів до постановки і вирішення цієї проблеми розкриті особливості, визначена роль, місце і значення виконавської уваги в музично-виконавській діяльності піаніста, а також підкреслена необхідність формування даного феномену у майбутніх фахівців.

В статье рассматривается проблема формирования исполнительского внимания у будущих учителей музыки в процессе фортепианной подготовки. Автором осуществлен теоретический анализ современной психологической, педагогической, музыкально-методической литературы, в ходе которого охарактеризованы различные аспекты изучаемого феномена. На основе рассмотренных подходов современных авторов к постановке и решению этой проблемы раскрыты особенности, определена роль, место и значение исполнительского внимания в музыкально-исполнительской деятельности пианиста, а также подчеркнута необходимость формирования данного феномена у будущих специалистов.

There’re the modern scientists’ approaches concerning the solution of the problem of formation of the performing attention of the future music teachers in the process of piano training viewed in the article. The author performed the theoretical analysis of the modern psychological, pedagogical, musicalmethodical literature on the specified problem; in the course of the analysis different aspects of the observable phenomenon are characterized. On the basis of the examined approaches of the modern authors to the statement and the solution of this problem there are features of the performing attention opened, its role, place and meaning in the musical-performing activity of a musicianpianist determined in the article, as well the necessity of its formation for the future specialists as one of the condition of the perfection of their musicalperforming qualities and the successfulness in the further professional activity underlined.

Посилання

Бочкарёв Л. Л. Психология музыкальной деятельности / Л. Л. Бочкарев. – М. : «Институт психологии РАН», 1997. – 352 с.

Кирнарская Д. К. Психология специальных способностей. Музыкальные способности / Д. К. Кирнарская. – М. : Таланты-XXI век, 2004. – 496 с.

Миколінська С. І. Методика формування слухової уваги молодших школярів на уроках музики : автореф. дис. … канд. пед. наук : спец. 13.00.02 «Теорія та методика музичного навчання» / С. І. Миколінська. – К., 2013. – 22 с.

Овсянкина Г. П. Музыкальная психология / Г. П. Овсянкина. – С.-П. : Издательство «Союз художников», 2007. – 240 с.

Психология музыкальной деятельности: Теория и практика: Учеб. пособие для студ. муз. фак. высш. учеб. заведений / Д. К. Кирнарская, Н. И. Киященко, К. В. Тарасова и др.; Под ред. Г. М. Цыпина. – М. : Издательский центр «Академия», 2003. – 368 с.

Сливко С. А. Поетапне формування музично-слухової активності виконавця / С. А. Сливко // Наукові записки НПУ ім. М. Гоголя. Серія: Психолого-педагогічні науки. – Ніжин, 2011. – №6 – С. 91–93.

Сливко С. А. Формування музично-слухацької активності студентів мистецьких спеціальностей у процесі інструментально-виконавської підготовки : автореф. дис.… канд. пед. наук : спец. 13.00.02 «Теорія та методика музичного навчання» / С. А. Сливко. – К., 2013. – 20 с.

Юник Д. Г. Увага як фактор формування виконавської надійності баяніста у вузах музично-педагогічної спеціальності : автореф. дис. …канд. пед. наук: 13.00.02 «Теорія та методика музичного навчання» / Д. Г. Юник. – К., 1993. – 17 с.

##submission.downloads##

Як цитувати

Мельник, О., & Фейфен, С. (2020). ФОРМУВАННЯ ВИКОНАВСЬКОЇ УВАГИ МАЙБУТНЬОГО ВЧИТЕЛЯМУЗИКИ У СВІТЛІ СУЧАСНИХ НАУКОВО- ПЕДАГОГІЧНИХ ДОСЛІДЖЕНЬ. Збірник наукових праць Уманського державного педагогічного університету, (2), 201–208. https://doi.org/10.31499/2307-4906.2.2016.196105

Номер

Розділ

Статті