БАЗОВІ СКЛАДОВІ ТЕОРЕТИКО-МЕТОДИЧНОЇ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНЬОГО ВЧИТЕЛЯ УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ

Автор(и)

  • Лілія Рускуліс

DOI:

https://doi.org/10.31499/2307-4906.2.2016.196135

Ключові слова:

Теоретико-методична підготовка, лінгвістичні чинники, психолого-педагогічні основи, лінгводидактичний аспект, інформаційні технології, комп’ютеризовані системи, культура мовлення.

Анотація

У статті проаналізовано базові складові теоретико-методичної підготовки майбутнього вчителя української мови: засвоєння лінгвістичних засад та психолого-педагогічних чинників; розуміння необхідності урахування лінгводидактичного аспекту під час викладання мови (підходи, аспекти, закономірності навчання мови); добір традиційних та інноваційних методів навчання, форм навчання; готовність до використання інформаційних технологій, комп’ютеризованих систем та формування культури мовлення майбутнього вчителя-словесника.

В статье проанализированы базовые составляющие теоретико-методической подготовки будущего учителя украинского языка: усвоение лингвистических основ и психолого-педагогических факторов; понимание необходимости учета лингводидактичного аспекта во время преподавания языка (подходы, аспекты, закономерности обучения языку); отбор традиционных и инновационных методов обучения, форм обучения; готовность будущего учителя к использованию информационных технологий, компьютеризированных систем и формирование культуры речи.

The article deals the basic components of theoretical and methodological training of future teachers of Ukrainian language: the mastering linguistic, psychological and educational factors; the understanding of the need to incorporate linguodidactic aspects in teaching languages; the selection of traditional and innovative methods of teaching, of learning forms; the readiness of the future expert to use information technology, computer systems and a culture of speech of future teachers-language and literature. The author analyzes the information description of disciplines of professional competencies, describes the basic aspects, patterns and approaches to teaching, principles, specific methods and techniques in studies features the introduction of information and communication technologies in the learning process and the problems of speech of student-philologist (precision, relevance, consistency, regulatory, wealth etc.). The theoretical material is presented in a synthesis scheme.

Посилання

Бабич Н. Д. Історія української літературної мови. Практичний курс: навч. посібник / Бабич Надія Денисівна. – Львів : Світ, 1993. – 376 с.

Бабич Н. Д. Основи культури мовлення / Надія Денисівна Бабич. – Львів : Світ, 1990. – 332 с.

Бевзенко С. П. Українська діалектологія : навч. посіб. для студентів філологічних факультетів університетів та педагогічних інститутів / Степан Пилипович Бевзенко. – К. : Вища школа. – 246 с.

Биков В. Ю., Гуржій А. М. Сучасні інноваційні ІКТ-інфструменти розвитку систем відкритої освіти / Педагогічна і психологічна науки в Україні: зб. наук. Праць: в 5 т. – Т. 4: Професійна освіта і освіта дорослих. К. : Педагогічна думка, 2012. – 512 с.

Дорошенко С. І. Загальне мовознавство : навч. посіб. / С. І. Дорошенко. – Київ : Центр навчальної літератури, 2006. – 288 с.

Єщенко Т. А. Лінгвістичний аналіз тексту : навч. посіб. / Т. Є. Єщенко. – К. : ВЦ «Академія», 2009. – 264 с. (Серія «Альма-матер»)

Захарова И. Г. Информационные технологии о образовании : Учеб. пособие для студ. учеб.заведений / Ирина Гелиевна Захарова . – 2-е изд., стер. – М. : Издательский центр «Академия», 2005. – 192 с.

Кочерган М. П. Вступ до мовознавства : підручник / М. П. Кочерган. – 3-тє вид., стереотип. – К. : ВЦ «Академія». – 2014. – 304 с. – (Серія «Альма-матер»).

Максименко С. Д., Євтух М. Б., Цехмістер Я. В., Лазуренко О. О. Психологія та педагогіка. Підручник / Максименко Сергій Дмитрович, Євтух Микола Борисович, Цехмістер Ярослав Володимирович, Лазуренко Олена Олексіївна. – К. : Видавничий Дім «Слово», 2012. – 584 с.

Мацько Л. І. Стилістика української мови: підручник / Л. І. Мацько, О. М. Сидоренко, О. М. Мацько; За заг. ред. Л. І. Мацько. – 2-ге вид., випр. – К. :Вищашк., 2005. – 462 с.

Методика навчання української мови в середніх освітніх закладах / Колектив авторів за ред. М. І. Пентилюк / М. Пентилюк. – К. : Ленвіт, 2004 – 400 с.

Педагогіка : навч. посіб. / Анатолій Миколайович Алексюк, Микита Минович Грищенко, Олександр Васильович Киричук та ін. // За заг. ред. А. М. Алексюка. – К. : Вища школа, 1954. – 274 с.

Пентилюк М. І. Компетентнісний підхід до формування мовної особистості в євроінтеграційному контексті // Українська мова і література в школі / Марія Пентилюк. – № 2. – 2010. – с. 3

Савчин М. В. Вікова психологія : навч. посіб. / М. В. Савчин, Л. П. Василенко. – «2-ге вид., доповн. – К. : Академвидав, 2011. – 384 с.

Семеног О. М. Українська культуромовна особистість учителя (шляхи її формування в системі професійної підготовки) : Монографія / За ред. Л. І. Мацько / Семеног Олена Миколаївна. – К. : «Педагогічна думка», 2010. – 216 с. (Серія «Альма-матер»).

Сучасна українська літературна мова : підручник / М. Я. Плющ, С. П. Бевзенко, Н. Я. Грипас та ін.; За ред. М. Я. Плющ. – 2-ге вид., перероб. і допов. – К. : Вищашк., 2000. – 430 с.

##submission.downloads##

Як цитувати

Рускуліс, Л. (2020). БАЗОВІ СКЛАДОВІ ТЕОРЕТИКО-МЕТОДИЧНОЇ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНЬОГО ВЧИТЕЛЯ УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ. Збірник наукових праць Уманського державного педагогічного університету, (2), 307–315. https://doi.org/10.31499/2307-4906.2.2016.196135

Номер

Розділ

Статті