ОРГАНІЗАЦІЯ ВИХОВАННЯ В ЕЛІТНИХШКОЛАХ-ПАНСІОНАХ У ВЕЛИКІЙ БРИТАНІЇ

Автор(и)

  • Наталія Хайдарі

DOI:

https://doi.org/10.31499/2307-4906.2.2016.196142

Ключові слова:

Елітна освіта, елітні приватні школи-пансіони, «public schools» (паблік скулз), Велика Британія, Коледж Ітон (Eton College), elite education, elite private boarding schools, «public schools» (Public Scholes), United Kingdom, Eton College (Eton College).

Анотація

Автором розкрито особливості організації навчання та виховання в коледжі. З’ясовано, що елітні школи-пансіони у Великій Британії – це відкриті недержавні навчальні заклади, як правило, найбільші та найстаріші школи-пансіони, які підтримують зв’язок з університетами, мають схожу історію заснування, традиції тощо, метою яких є розкриття індивідуальних особливостей учня, формування активної, відповідальної за свої рішення та вчинки особистості, що в результаті налаштує на самовиховання та високі морально-духовні й суспільні потреби.

Автором раскрыты особенности организации обучения и воспитания в колледже. Выяснено, что элитные школы-пансионы в Великобритании – это открытые негосударственные учебные заведения, как правило, самые большие и самые старые школы-пансионы, которые поддерживают связь с университетами, имеют похожую историю основания, традиции и т.д., целью которых является раскрытие индивидуальных особенностей ученика, формирование активной, ответственной за свои решения и поступки личности, что в результате влияет на её самовоспитание и высокие морально-духовные и общественные потребности.

The author of the disclosed features of the organization of training and education in college. It was found that thee lit boarding schools in the UK –it is open non-state educational institutions, as a rule, the large stand oldest boarding schools that support communication with universities, have a similar story base, traditions, etc., the purpose of which is the disclosure the individual characteristics of the pupil, formation of an active, responsible for their decisions and actions of the individual, as a result of its effect on self-education and high moral, spiritual and social needs. The article analyzes the activity of one of the most well-known private boarding schools UK – Eton College (Eton College), which his a striking example of an elite educational institution. Eat on main objective-development of students' positive emotions, versatile nature and independent thinking, the desire for self-knowledge, curiosity, tolerance, education of individuals whore spec teach other. Until that moment when the student leaves school, he knows his own worth entirely self-sufficient and able if necessary to fend for them selves and their beliefs and be useful to society. About a third of the graduates of Eton achieved brilliant academic results and come out of college in Cambridge and Oxford Universities.

Посилання

EtonCollege // Каталог некоторых частных школ-пансионов Великобритании[Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://www.albioncom.ru/schools/england/catalog/573/

Eton College official website [Electronic resource]. – URL : http://www.etoncollege.co.uk/

Данилова А. С. Организация воспитания в частных школах-пансионах Великобритании / А. С. Данилова. – Ульяновск, 2009. – 193 с.

Итонский колледж, питомник британской элиты [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://www.studing.od.ua/itonskij-kolledzhpitomnik-britanskoj-elity/

Коляда Т. В. Елітарність середньої освіти: історичний досвід Великобританії та перспективи України / Т. В. Коляда // Основные парадигмы педагогики и психологии в ХХІ веке : материалы Международной научно-практической конференции (г. Харьков, Украина, 11–12 ноября 2011 г.). – Харьков: Восточно украинская организация «Центр педагогических исследований», 2011. – С. 36–39.

Назарьева К. В. Развитиеэлитногообразования в Англии : дис. … кандидата пед. наук : 13.00.01 / Назарьева Ксения Викторовна. – Архангельск, 2008. – 207 с.

Яременко Н. В. Тенденції розвитку сучасної приватної освіти в Англії і в Україні : дис.… кандидата пед. наук : 13.00.01 / Яременко Наталія Віталіївна. – Х., 2012. – 200 с.

##submission.downloads##

Як цитувати

Хайдарі, Н. (2020). ОРГАНІЗАЦІЯ ВИХОВАННЯ В ЕЛІТНИХШКОЛАХ-ПАНСІОНАХ У ВЕЛИКІЙ БРИТАНІЇ. Збірник наукових праць Уманського державного педагогічного університету, (2), 333–341. https://doi.org/10.31499/2307-4906.2.2016.196142

Номер

Розділ

Статті