ФОРМУВАННЯ РИТОРИЧНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ МАЙБУТНІХ МЕНЕДЖЕРІВ В УМОВАХ МАГІСТЕРСЬКОЇ ПІДГОТОВКИ ЯК ПЕДАГОГІЧНА ПРОБЛЕМА
DOI:
https://doi.org/10.31499/2307-4906.3.2019.197268Ключові слова:
Формування риторичної компетентності, педагогічний процес, магістерська підготовка, риторизація навчального процесу, міждисциплінарні зв’язки.Анотація
На основі аналізу психолого-педагогічної літератури визначено формування риторичної компетентності майбутніх менеджерів в умовах магістратури як цілісний педагогічний процес поетапного засвоєння системних знань з риторики та способів їх здобуття, набуття риторичних умінь і навичок, а також розвитку особистісних якостей, необхідних для успішного здійснення риторичної діяльності в професійній сфері. Виокремлено такі його характеристики, як перебіг у вигляді цілеспрямованого, організованого та керованого процесу розвитку і становлення особистості майбутнього фахівця. Обґрунтовано, що процес формування риторичної компетентності майбутніх менеджерів в умовах магістерської підготовки передбачає таку організацію навчальної та позанавчальної діяльності, під час якої магістранти набувають необхідний досвід риторичної діяльності в професійній сфері; він здійснюється на основі риторизації навчального процесу й реалізації міждисциплінарних зв’язків.
Посилання
Коротяев Б. И. Учение – процесс творческий : книга для учителя: из опыта работы / Б. И. Коротяев. – М. : Просвещение, 1989. – 158 с.
Ладыженская Т. А. Уроки риторики в школе / Ладыженская Т. А., Ладыженская Н. В. – М., 2000. – 80 с.
Минеева С. А. Проблемы и трудности риторизации / Минеева С. А. // Риторика диалога в становлении научно-гуманистической системы образования: проблемы исследования и преподавания : материалы XI научно-практической конференции. 10–11 ноября 2002 года / под ред. Минеевой С. А. Пермь, 2002. – С. 131–134.
Формирование учебной деятельности студентов / В. Я. Ляудис, Х. Вернеке, И. И. Ильясов и др. ; под ред. В. Я. Ляудис. – М. : Изд-во Моск. ун-та, 1989. – 240 с.