ТРІАДА ПЕДАГОГІЧНИХ ЦІННОСТЕЙ ВАСИЛЯ СУХОМЛИНСЬКОГО

Автор(и)

  • Олена Дрозд Миколаївський національний університет імені В. О. Сухомлинського., Україна https://orcid.org/0000-0001-8134-7353

DOI:

https://doi.org/10.31499/2307-4906.4.2019.200153

Ключові слова:

Аксіологія, ціннісні орієнтації, Василь Сухомлинський, моральне виховання, почуття власної гідності, сімейні взаємини, особистість, Батьківщина, патріотизм, нація, громадянське виховання.

Анотація

У статті порушується проблема пріоритету духовних цінностей мислителя світового рівня Василя Сухомлинського, аналізується позиція педагога щодо тріади: Родина – Любов – Батьківщина. Значна увага приділяється аксіологічному підходу, завдяки якому краще усвідомлюється значення творчості Василя Сухомлинського в умовах формування європейської свідомості. Наголошується на тому, що праці Сухомлинського не втратили своєї актуальності й дотепер, адже цінності-домінанти, які слід виховувати у дітей і юнацтва – вічні. Автор підкреслює, що ядром гуманістичної системи Василя Олександровича був щирий інтерес до особистості дитини, синергетичний характер впливу на кожного учня.

Біографія автора

Олена Дрозд, Миколаївський національний університет імені В. О. Сухомлинського.

Кандидат педагогічних наук, старший викладач кафедри педагогіки та інклюзивної освіти, керівник Науково-дослідного центру розвитку ідей Василя Сухомлинського.

Посилання

Bekh, I. D. (2008). Vykhovannia osobystosti: pidruchnyk. Kyiv: Lybid [in Ukrainian].

Honcharenko, S. U. (1997). Ukrainskyi i pedahohichnyi slovnyk. Kyiv: Lybid [in Ukrainian].

Pedagogicheskaia antropologiya (1998). B. M. Bym-Bad (Ed.). Moscow: Yzd-vo URAO [in Russian].

Sukhomlynskyi, V. O. Vybrani tvory. (Vols. 1–5). Vol. 1: Problemy vykhovannia vsebichno rozvynenoi osobystosti. Dukhovnyi svit shkoliara (1976). Kyiv: Ridnashkola [in Ukrainian].

Sukhomlynskyi, V. A. (1988). Mudrost roditelskoi liubvi. Moscow: Molodaja hvardija [in Russian].

Sukhomlynskyi, V. O. (1979). Narodzhennia hromadianyna. Moscow: Molodaja hvardija [in Ukrainian].

Sukhomlynskyi, V. A. (1979). Pisma k synu. Moscow: Prosveshcheniye [in Russian].

Sukhomlynskyi, V. O. (1978). Batkivska pedahohika. Kyiv: Rad. shk. [in Ukrainian].

Sukhomlynskyi, V. O. (1988). Sto porad uchytelevi. Kyiv: Rad. shk. [in Ukrainian]

Sukhomlynskyi, V. O. (1976). Yak vykhovaty spravzhniu liudynu: vybr. tvory (Vols. 1–5; Vol. 2). Kyiv: Rad. shk. [in Ukrainian].

Sukhomlynskyi, V. O. (1977). Sertse viddaiu ditiam. Yzbr. proizv. (Vols. 1–5; Vol. 3). Kyiv: Radianska shkola, (na ukrainskom yazyke) [in Ukrainian].

Sukhomlynskyi, V. A. (1993). Chto takoe dobro i zlo. Svobodnoe vospitanie. Moscow: VLADY, issue 3 [in Russian].

Sukhomlynskyi, V. A. (1967). Trudnye sudby. Moscow: Znanie [in Russian].

Sukhomlynskyi, V. O. (1977). Oberezhno: dytyna! Vybrani tvory (Vols. 1–5; Vol. 5). Kyiv: Radianska shkola [in Ukrainian].

Sukhomlynskyi, V. (1991). Kazky Shkoly pid holubym nebom: kazky, prytchi, opovidannia. O. V. Sukhomlynska, M. V. Perevalska (Eds.). Kyiv: Osvita [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Як цитувати

Дрозд, О. (2019). ТРІАДА ПЕДАГОГІЧНИХ ЦІННОСТЕЙ ВАСИЛЯ СУХОМЛИНСЬКОГО. Збірник наукових праць Уманського державного педагогічного університету, (4), 55–62. https://doi.org/10.31499/2307-4906.4.2019.200153

Номер

Розділ

Статті