ТЕОРЕТИЧНІ ТА МЕТОДИЧНІ ЗАСАДИ ФОРМУВАННЯ СОЦІАЛЬНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ СТАРШИХ ДОШКІЛЬНИКІВ В УМОВАХ СУЧАСНОГО СОЦІУМУ

Автор(и)

  • Леся Карнаух Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини., Україна https://orcid.org/0000-0001-7084-2973
  • Оксана Авраменко Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини., Україна https://orcid.org/0000-0003-1295-8841

DOI:

https://doi.org/10.31499/2307-4906.4.2019.200159

Ключові слова:

Взаємодія, діти старшого дошкільного віку, заклад дошкільної освіти, соціальна компетенція, соціальна активність, самооцінка, особистість, соціалізація, соціум, спілкування.

Анотація

Статтю присвячено вивченню різних підходів до дослідження соціальної компетенції дітей старшого дошкільного віку. Проаналізовано стан розробки проблеми соціальної компетенції особистості у вітчизняній та зарубіжній науці, визначено наукові досягнення вчених. Розкрито особливості засвоєння дитиною досягнень суспільно-історичного досвіду спілкування, взаємодії, співробітництва з дорослими й однолітками. Досліджено, що основою розвитку особистості дитини, соціальною зрілістю її особистості, рівнем її соціальної компетентності визначається успішність соціалізації дошкільника, і в результаті дозволяє дитині зайняти гідне місце в системі взаємин з дорослими й однолітками в соціальному довкіллі.

Біографії авторів

Леся Карнаух, Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини.

Кандидат педагогічних наук, доцент кафедри психології та педагогіки розвитку дитини.

Оксана Авраменко, Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини.

Кандидат педагогічних наук, доцент кафедри психології та педагогіки розвитку дитини.

Посилання

Bekh I. D. (1998). Osobystisno zoriientovane vykhovannia. Kyiv: IZMN [in Ukrainian].

Bekh I. D. (2006). Vykhovannia osobystosti: skhodzhennia do dukhovnosti. Kyiv: Lybid [in Ukrainian].

Bohush A. M. (2008). Metodyka oznaiomlennia ditei z dovkilliam u doshkilnomu navchalnomu zakladi. Kyiv: Slovo [in Ukrainian].

Karnaukh L. P. (2011). Vykhovannia bezpechnoi povedinky ditei doshkilnoho viku v sotsialnomu seredovyshchi. Uman: Zhovtyi O. O. [in Ukrainian].

Honcharova-Horianska M. V (2003). Sotsialna kompetentnist doshkilniat: poniattia, zmist, formuvannia v suchasnykh navchalnykh zakladakh. Kyiv – Zhytomyr: Volyn. Kn. I, 219–226 [in Ukrainian].

Dytyna v kryzovomu sotsiumi: yak yii rozumity i vykhovuvaty. (2004). L. Shelestova (Ed.). Kyiv: Red. «Zahalnoped. Hazety» [in Ukrainian].

Kononko O. L. (2001). Vidstoiaty samotsinnist doshkilnoho dytynstva. Doshkilne vykhovannia, 11, 12–14 [in Ukrainian].

Lytvynenko S., Yamnytskyi V. (2003). Dytyna i seredovyshche: problemy vzaiemodii. Humanitarnyi visnyk Pereiaslav-Khmelnytskoho derzhavnoho pedahohichnoho universytetu im. H. Skovorody. Pereiaslav-Khmelnytskyi, Issue 3, 215–220 [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Як цитувати

Карнаух, Л., & Авраменко, О. (2019). ТЕОРЕТИЧНІ ТА МЕТОДИЧНІ ЗАСАДИ ФОРМУВАННЯ СОЦІАЛЬНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ СТАРШИХ ДОШКІЛЬНИКІВ В УМОВАХ СУЧАСНОГО СОЦІУМУ. Збірник наукових праць Уманського державного педагогічного університету, (4), 90–96. https://doi.org/10.31499/2307-4906.4.2019.200159

Номер

Розділ

Статті