ПРИНЦИПИ РЕАЛІЗАЦІЇ КОНТЕКСТНОГО НАВЧАННЯ В ПРОЦЕСІ ВИКЛАДАННЯ УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ ЗА ПРОФЕСІЙНИМ СПРЯМУВАННЯМ

Автор(и)

  • Ірина, Гуменюк ДВНЗ «Прикарпатський національний університет імені Василя Стефаника»., Україна https://orcid.org/0000-0002-0790-6732

DOI:

https://doi.org/10.31499/2307-4906.1.2020.208160

Ключові слова:

контекстне навчання, принципи навчання, технологія навчання, компетентнісна парадигма, методична система, українська мова за професійним спрямуванням, фахове мовлення, професійна мотивація.

Анотація

У статті обґрунтовано необхідність удосконалення методичної системи навчання дисципліни «Українська мова за професійним спрямуванням» з огляду на компетентнісну парадигму освіти. Окреслено переваги контекстної технології навчання на підставі аналізу наукового простору проблеми. На основі використання методів аналізу та синтезу наукової інформації з’ясовано сутність поняття «контекстне навчання української мови за професійним спрямуванням» і визначено основні принципи реалізації зазначеної технології в процесі викладання дисципліни майбутнім учителям початкових класів.

Біографія автора

Ірина, Гуменюк, ДВНЗ «Прикарпатський національний університет імені Василя Стефаника».

Кандидат філологічних наук, доцент, доцент кафедри педагогіки початкової освіти.

Посилання

Verbickij, A. A. (1991). Aktivnoe obuchenie v vysshej shkole: kontekstnyj podhod. Moskva: Vysshaja shkola [in Russian].

Verbickij, A. A. (1987). Koncepcija znakovo-kontekstnogo obuchenija v vuze. Voprosy psihologii, 5, 31–37 [in Russian].

Humeniuk, I. M. (2019). Analiz sutnosti ta vektornoho zastosuvannia kontekstnoho pidkhodu do vykladannia kursu «Ukrainska mova za profesiinym spriamuvanniam». Hirska shkola Ukrainskykh Karpat. Naukove fakhove vydannia z pedahohichnykh nauk, 20, 89–92 [in Ukrainian].

Ihnatiuk, O. A. (2012). Realizatsiia polozhen kontekstnoho navchannia pry vyvchenni kursu «Osnovy pedahohiky vyshchoi shkoly» aspirantamy tekhnichnoho universytetu. Suchasni pedahohichni tekhnolohii v osviti. Kharkiv: NTU «KhPI», 89‒95 [in Ukrainian].

Kovtun, O. V. (2010). Kontekstnyi pidkhid yak metodolohichnyi kontsept formuvannia profesiino-movlennievoi diialnosti maibutnikh aviatsiinykh operatoriv. Vyshcha osvita Ukrainy, part. 4, vol. V(23), 459–468 [in Ukrainian].

Krasovska, O. O. (2015). Orhanizatsiia profesiinoi pidhotovky maibutnikh uchyteliv pochatkovoi shkoly v haluzi mystetskoi osvity na zasadakh kontekstnoho navchannia. Pedahohichni nauky: teoriia, istoriia, innovatsiini tekhnolohii, 5(49), 265–272 [in Ukrainian].

Marchuk, I. P. (2009). Formuvannia profesiinykh yakostei maibutnoho sotsioloha u protsesi kontekstnoho navchannia. Extended abstract of candidate’s thesis. Zaporizhzhia [in Ukrainian]. 8. Melnyk, A. I. (2012). Kontekstne navchannia u protsesi profesiinoho inshomovnoho spilkuvannia studentiv nemovnykh spetsialnostei. Vytoky pedahohichnoi maisternosti, issue 10, 191–196 [in Ukrainian].

Pavlenko, A. I. (2014). Teoretychni osnovy i praktyka realizatsii kontekstnoho navchannia: perspektyvy rozvytku. Naukovyi visnyk Uzhhorodskoho natsionalnoho universytetu, Issue 30, 117–119 [in Ukrainian].

Rean, A. A., Bordovskaja, N. V., Rozum, S. I. Psihologija i pedagogika. URL: http://www.psyho.ru/library/ books/rean-a-abordovskaya-n-vrozum-s-i-psixologiya-i-pedagogika [in Russian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2020-02-27

Як цитувати

Гуменюк, І. (2020). ПРИНЦИПИ РЕАЛІЗАЦІЇ КОНТЕКСТНОГО НАВЧАННЯ В ПРОЦЕСІ ВИКЛАДАННЯ УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ ЗА ПРОФЕСІЙНИМ СПРЯМУВАННЯМ. Збірник наукових праць Уманського державного педагогічного університету, (1), 63–69. https://doi.org/10.31499/2307-4906.1.2020.208160

Номер

Розділ

Статті