ЕВОЛЮЦІЯ ПЛАСТИЧНОЇ МОВИ КЛАСИЧНОГО ТАНЦЮ У ЗАХІДНІЙ ЄВРОПІ ТА США У ХХ – НА ПОЧАТКУ ХХІ СТ. ТА ЇЇ ВПЛИВ НА ПРОФЕСІЙНІ ЯКОСТІ АРТИСТІВ БАЛЕТУ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.31499/2307-4906.1.2020.208179

Ключові слова:

класичний танець, балетмейстер, балетний стиль, балетне мистецтво, професійні якості артиста балету, балетна техніка, пластична мова, виконавська та акторська майстерність.

Анотація

У статті проаналізовано еволюцію мови класичного танцю в Західній Європі та США у ХХ – на початку ХХІ ст. в контексті становлення та розвитку балетного мистецтва зазначеного періоду та узагальнено професійні якості артистів балету. Для проведення дослідження використано історико-хронологічний, аналітичний та системний методи. Прослідковано вплив балетмейстерів Російських сезонів та визначних хореографів на формування нових балетних стилістик. Визначено етапи еволюції балетної мови (антиромантичний, неокласичний, модерний та сучасний) та, відповідно до цього, вимог до виконавської та акторської майстерності артистів балету.

Біографія автора

Сяо Я, Лон

Магістр, вчитель школи музики й танцю.

Посилання

Biografija baleriny Bronislavy Nizhinskoj, sestry Vaclava Nizhinskogo. Dnevnikovye zapisi Bronislavy Nizhinskoj – artistki russkogo baleta, v posledstvii uehavshej iz Rossii v Ameriku i otkryvshej tam svoju shkolu – Diary entries of Bronislava Nijinska – an artist of the Russian ballet, who later left Russia for America and opened her own school there. URL: http://www.bronislava-nizhinskaya.ru [in Russian].

Vedernikova, M. A. (2012). Vedernikova M. A. Retransljacija dostizhenij rossijskoj shkoly klassicheskogo tanca v dejatel'nosti jemigrantov baleta pervoj volny, 1917–1939 [Forwarding the achievements of the Russian school of classical dance in the activities of emigrants of the first wave ballet, 1917–1939]. Jaroslavskij pedagogicheskij vestnik – Yaroslavl Pedagogical Bulletin, issue 1, Vol. 1 (Humanities), 282–284 [in Russian].

Galajda, A. G. Korolevskaja akademija muzyki (Parizh). Bol'shaja rossijskaja jenciklopedija – Big Russian Encyclopedia. URL: https://w.histrf.ru/articles/article/show/korolievskaia_akadiemiia_muzyki_parizh [in Russian].

Zinych, O. (2012). Mova plastyky Dzhordzha Balanchina: vid estetyky avanhardyzmu do baletnoi neoklasyky [The language of the body mobility by George Balanchine: from the Aesthetics of the avant-garde to the Ballet Neoclassic]. Studii mystetstvoznavchi – Art Studies Studios, 3, 24–36 [in Ukrainian].

Pohrebniak, M. M. (2013). Neoklasychnyi tanets: heneza ta yoho estetyko-stylovi osoblyvosti u teatri Dzhorzha Balanchyna [Neoclassical dance: genesis and its aesthetic and stylistic features in George Balanchine’s Theater]. Visnyk KNUKiM. Seriia: Mystetstvoznavstvo – KNUCA Bulletin. Series: Art Criticism, Issue 28, 128–137 [in Ukrainian].

Rozhko, M. N. (2014). Aktual'nye voprosy zarubezhnoj horeografii: ucheb.-metod. posob. dlja inostran. magistrantov spec. 8.020202 «Horeografija» [Major aspects of foreign choreography : study guide for foreign students in the master's programme in 8.020202 «Choreography»]. Lugansk: Izd-vo GU «LNU imeni Tarasa Shevchenko», 103 [in Russian].

Suric, E. (1987). Serzh Lifar' i Parizhskaja opera 1930-h gg. [Serge Lifar and Paris Opera of the 1930s]. Sovetskij balet – Soviet Ballet, 3, 49–52 [in Russian].

Chepalov, O. I. (2007). Khoreohrafichnyi teatr Zakhidnoi Yevropy ХХ st. Kharkiv: KhDAK [in Ukrainian].

Sharykov, D. (2015). Filosofiia neoklasychnoho tantsiu ta estetyka novoho baletu za khudozhnim metodom Mykhaila Fokina i Fedora Lopukhova [The Neoclassical dance philosophy and new ballet aesthetics by Mychajlo Fokine and Fedor Lopukhov art method]. Aktualni pytannia humanitarnykh nauk – Humanities science current issues, Issue 12, 135–141 [in Ukrainian].

Dance 212: Straight From Mr. Balanchine. URL: https://www.youtube.com/watch?v=g_w8vz6DutI.

Fournier, Jennifer (2018). The Evolution of Ballet Training: Insights from Masters of the Form. URL: http://danceinternational.org/evolution-ballet-training-insights-masters-form/

George Balanchine: Stretching the Limits of Ballet Technique URL: https://www.youtube.com/watch? v=gJTRW6bUh-o

##submission.downloads##

Опубліковано

2020-02-27

Як цитувати

Лон, С. Я. (2020). ЕВОЛЮЦІЯ ПЛАСТИЧНОЇ МОВИ КЛАСИЧНОГО ТАНЦЮ У ЗАХІДНІЙ ЄВРОПІ ТА США У ХХ – НА ПОЧАТКУ ХХІ СТ. ТА ЇЇ ВПЛИВ НА ПРОФЕСІЙНІ ЯКОСТІ АРТИСТІВ БАЛЕТУ. Збірник наукових праць Уманського державного педагогічного університету, (1), 121–128. https://doi.org/10.31499/2307-4906.1.2020.208179

Номер

Розділ

Статті