ОСОБЛИВОСТІ ФОРМУВАННЯ ПРАЦЕОХОРОННОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ МАЙБУТНІХ ФАХІВЦІВ ПРОФЕСІЙНОЇ ОСВІТИ

Автор(и)

  • Роман Білик Кам’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка., Україна https://orcid.org/0000-0003-3745-5810

DOI:

https://doi.org/10.31499/2307-4906.2.2020.212047

Ключові слова:

професійна освіта, охорона праці, інженерно-педагогічна діяльність, студентоцентроване освітнє середовище, професійна компетентність, працеохоронна компетентність, результат навчання, управління якістю підготовки.

Анотація

У статті розглянуто педагогічні умови формування працеохоронної компетентності майбутніх фахівців професійної освіти. Обґрунтовано необхідність підвищення якості професійної підготовки фахівців у галузі охорони праці, її відповідності вимогам сучасного високотехнологічного виробництва. Розкрито зміст підготовки майбутнього фахівця з охорони праці, який має бути розроблений відповідно до кінцевих програмних результатів навчання, щоб усі компоненти навчально-методичного забезпечення формували відповідні прогнозовані предметні результати навчання. Розглянуто наукові підходи дослідників довизначення складу і структури компонентів працеохоронної компетентності, виокремлено змістові складники цієї соціально значущої якості майбутніх інженерів-педагогів.

Біографія автора

Роман Білик, Кам’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка.

Кандидат педагогічних наук, доцент кафедри методики викладання фізики та дисциплін технологічної освітньої галузі.

Посилання

Avramenko, O. S. (2018). Sutnist i struktura poniattia «Pratseokhoronna kompetentnist» maibutnikh inzheneriv haluzi znan «Elektronika ta telekomunikatsii» [The essence and structure of the concept of «Occupational Safety Competence» of future engineers in the field of knowledge «Electronics and Telecommunications»]. Visnyk Cherkaskoho universytetu. Seriia «Pedahohichni nauky» – Bulletin of Cherkasy University. Pedagogical Sciences Series, № 18, 7–13 [in Ukrainian].

Derzhavni standarty profesiinoi osvity: teoriia i metodyka. (2002). N. H. Nychkalo (Ed.). Khmelnytskyi: Tekhnolohichnyi un-t. Podillia [in Ukrainian].

Dovidnyk kvalifikatsiinykh kharakterystyk profesii pratsivnykiv. URL: https://jobs.ua/dkhp [in Ukrainian].

Kovalenko, O. E., Briukhanova, N. O., Melnychenko, O. O. (2005). Kontseptsiia profesiino-pedahohichnoi pidhotovky studentiv inzhenerno-pedahohichnykh spetsialnostei [The concept of professional and pedagogical training of students of engineering and pedagogical specialties]. Problemy inzhenerno-pedahohichnoi osvity. Kharkiv, issue 10, 7–20 [in Ukrainian].

Natsionalna ramka kvalifikatsii: Zatverdzhena postanovo Kabinetu Ministriv Ukrainy vid 23.11.2011 r. № 1341 (v red. postanovy Kabinetu Ministriv Ukrainy vid 12.06.2019 r. № 509). URL: https://zakon. rada.gov.ua/laws/show/1341-2011-%D0%BF/paran12#n12 [in Ukrainian].

Selevko, G. K. (1998). Sovremennye obrazovatel'nye tehnologii. Moskva: Narodnoe obrazovanie [in Russia].

Semernia, O. N. (2013). Formirovaniye metodycheskoi kompetentnosti budushcheho uchitelia fiziki [Formation of the methodological competence of the future physics teacher]. Zbirnyk naukovykh prats Kam’ianets-Podilskoho natsionalnoho universytetu imeni Ivana Ohiienka. Seriia pedahohichna – Scientific works of Kamianets-Podilsky Ivan Ohienko National University. Series pedagogical. Kam’ianets-Podilskyi, issue 19, 318–321 [in Ukrainian].

Stan vyrobnychoho travmatyzmu za 12 misiatsiv 2019 ta 2018 roku po haluziakh nahliadu. URL: http://dsp.gov.ua/statystychni-dani-vyrobnychoho-travma-2/ [in Ukrainian].

Standart vyshchoi osvity za spetsialnistiu 015 «Profesiina osvita (za spetsializatsiiamy)» dlia pershoho bakalavrskoho rivnia vyshchoi osvity. (2019) URL: https://mon.gov.ua/storage/app/media/vishcha-osvita/zatverdzeni%20standarty/2019/11/22/2019-11-22-015-B.pdf [in Ukrainian].

Yatsynina, N. O. (2010). Struktura profesiinoi pedahohichnoi kompetentnosti maibutnioho vchytelia [The structure of professional pedagogical competence of the future teacher.]. Zbirnyk naukovykh prats Kam’ianets-Podilskoho natsionalnoho universytetu imeni Ivana Ohiienka. Seriia pedahohichna. – Scientific works of Kamianets-Podilsky Ivan Ohienko National University. Series pedagogical. Kam’ianets-Podilskyi, issue 16, 132–134 [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2020-06-29

Як цитувати

Білик, Р. (2020). ОСОБЛИВОСТІ ФОРМУВАННЯ ПРАЦЕОХОРОННОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ МАЙБУТНІХ ФАХІВЦІВ ПРОФЕСІЙНОЇ ОСВІТИ. Збірник наукових праць Уманського державного педагогічного університету, (2), 14–22. https://doi.org/10.31499/2307-4906.2.2020.212047

Номер

Розділ

Статті