ФОРМУВАННЯ СТИЛІСТИЧНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ МАЙБУТНЬОГО ВЧИТЕЛЯ-ФІЛОЛОГА ЗАСОБАМИ ФРАЗЕОЛОГІЧНОЇ ВИРАЗНОСТІ УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ

Автор(и)

  • Інна Коломієць Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини., Україна https://orcid.org/0000-0001-5355-9332
  • Валентина Розгон Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини., Україна https://orcid.org/0000-0003-1230-8048

DOI:

https://doi.org/10.31499/2307-4906.2.2020.212058

Ключові слова:

виражальні засоби фразеології, мовностилістичні вправи, стилістика, стилістична компетентність, стилістична підготовка, стилістична фразеологія, фразеолого-стилістичні вміння і навички, функціонально-стилістичний підхід.

Анотація

У статті висвітлено проблему формування мовностилістичної компетентності майбутніх учителів-філологів; запропоновано науково-теоретичне обґрунтування прагматичної моделі здійснення стилістичної підготовки за допомогою виражальних засобів фразеології української мови; розглянуто ефективні форми засвоєння стилістичної фразеології, наведено систему тренувальних вправ. Пропонована модель навчання фразеологічної стилістики сприятиме успішному становленню мовної особистості сучасного вчителя з високим рівнем стилістичної грамотності, лінгвокреативним способом мислення.

Біографії авторів

Інна Коломієць, Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини.

Кандидат філологічних наук, доцент кафедри української мови та методики її навчання.

Валентина Розгон, Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини.

Кандидат філологічних наук, доцент кафедри української мови та методики її навчання.

Посилання

Bader, V. I. (2009). Funktsionalno-stylistychnyi pidkhid u formuvanni kultury movlennia studentiv-filolohiv. Linhvistychni studii – Linguistic Studios, Issue 19, 297–301 [in Ukrainian].

Dudyk, P. S. (2005). Stylistyka ukrainskoi movy. K.: Akademiia [in Ukrainian].

Yermolenko, S. Ya. (2014). Suchasna linhvostylistyka v intehratyvnii naukovii paradyhmi. Naukovyi chasopys Natsionalnoho pedahohichnoho universytetu imeni M. P. Drahomanova. Ser. 8: Filolohichni nauky (movoznavstvo i literaturoznavstvo), Issue 5, 3–8 [in Ukrainian].

Zahalnoievropeiski Rekomendatsii z movnoi osvity: vyvchennia, vykladannia, otsiniuvannia. (2003). S. Yu. Nikolaieva (Ed.). K.: Lenvit [in Ukrainian].

Ivanytska, L. V. (2015). Suchasni tendentsii rozvytku movnoi osvity v Ukraini. Naukovi zapysky Vinnytskoho derzhavnoho pedahohichnoho universytetu imeni Mykhaila Kotsiubynskoho. Ser.: Pedahohika i psykholohiia, Issue 44, 24–28 [in Ukrainian].

Matsko, L. I., Sydorenko, O. M., Matsko, O. M. (2003). Stylistyka ukrainskoi movy. L. I. Matsko (Ed.). Kyiv: Vyshcha shkola [in Ukrainian].

Ponomariv, O. D. (2000). Stylistyka suchasnoi ukrainskoi movy. Ternopil: Navchalna knyha – Bohdan [in Ukrainian].

Popovych, A. (2018). Metodyka navchannia stylistyky maibutnikh uchyteliv ukrainskoi movy i literatury v zakladakh vyshchoi osvity. Kam’ianets-Podilskyi: FOP Sysyn Ya. I. [in Ukrainian].

Ruskulis, L. (2010). Rol funktsionalno-stylistychnoho aspektu navchannia movy v linhvodydaktychnii pidhotovtsi maibutnioho vchytelia-slovesnyka. Visnyk Luhanskoho natsionalnoho universytetu imeni Tarasa Shevchenka. Pedahohichni nauky, Issue 22(209), part 1, 66–71 [in Ukrainian].

Semenoh, O. M. (2005). Profesiina pidhotovka maibutnikh uchyteliv ukrainskoi movy i literatury. Sumy: VVP «Mriia-1» TOV [in Ukrainian].

Uzhchenko, V. D., Uzhchenko, D. V. (2007). Frazeolohiia suchasnoi ukrainskoi movy. K.: Znannia [in Ukrainian].

Ukrainska mova: entsyklopediia. (2007). V. M. Rusanivskyi, O. O. Taranenko, M. P. Ziabliuk et al. (Eds). Kyiv: Ukrainska entsyklopediia im. M. P. Bazhana [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2020-06-29

Як цитувати

Коломієць, І., & Розгон, В. (2020). ФОРМУВАННЯ СТИЛІСТИЧНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ МАЙБУТНЬОГО ВЧИТЕЛЯ-ФІЛОЛОГА ЗАСОБАМИ ФРАЗЕОЛОГІЧНОЇ ВИРАЗНОСТІ УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ. Збірник наукових праць Уманського державного педагогічного університету, (2), 65–77. https://doi.org/10.31499/2307-4906.2.2020.212058

Номер

Розділ

Статті