АНАЛІЗ ЗАГАЛЬНООСВІТНЬОГО РІВНЯ ПРЕДМЕТНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ З ФІЗИКИ ЗДОБУВАЧІВ ВИЩОЇ ОСВІТИ ТЕХНІЧНОГО УНІВЕРСИТЕТУ ЗА РЕЗУЛЬТАТАМИ ВХІДНОГО КОНТРОЛЮ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.31499/2307-4906.2.2020.216493

Ключові слова:

предметна компетентність із фізики, загальноосвітній курс фізики, розділи фізики, вхідний контроль з фізики, задачі з фізики, фізичний диктант, першокурсники, технічний університет, навчальний рік.

Анотація

У статті проаналізовано загальноосвітній рівень предметної компетентності з фізики студентів першого курсу Національного транспортного університету за результатами вхідного контролю, що містив задачі з вказаної навчальної дисципліни. Установлено, що загальноосвітній рівень предметної компетентності з фізики студентів є достатньо низьким, що призводить до суттєвих складнощів під час опанування ними курсу загальної фізики рівня технічного університету. Виявлено причини низького рівня підготовки студентів із загальноосвітнього курсу фізики та надано рекомендації для покращення ситуації, що склалася.

Біографії авторів

Руслан Іщенко, Національний транспортний університет.

Кандидат фізико-математичних наук, доцент, доцент кафедри інформаційно-аналітичної діяльності та інформаційної безпеки.

Галина Ісаєнко, Національний транспортний університет.

Кандидат фізико-математичних наук, доцент, доцент кафедри інформаційно-аналітичної діяльності та інформаційної безпеки.

Посилання

Vernydub, R. M. (2019). Zabezpechennia yakosti profesiinoi pidhotovky maibutnioho vchytelia: polityka selektsii [Providing the quality of future teacher training: selection policy]. Mizhdystsyplinarni doslidzhennia skladnykh system – Interdisciplinary studies of complex systems, 15, 5‒17 [in Ukrainian].

Dmytrychenko, M. F., Horoshyn, B. I., Yazvinska, O. M. et al. (2010). Fundamentalnist osvity ta yii rol u pidhotovtsi innovatsiino oriientovanykh fakhivtsiv [Fundamentality of education and its role in the preparation of innovative-oriented specialists]. Visnyk Natsionalnoho transportnoho universytetu – Bulletin of the National transport university, 21(1), 3‒7 [in Ukrainian].

Ishchenko, R. M. (2016). Analiz suchasnoho stanu vykladannia fizyky v tekhnichnykh universytetakh Ukrainy [Analysis of the current state of teaching physics in technical universities of Ukraine]. Zbirnyk naukovykh prats Umanskoho derzhavnoho pedahohichnoho universytetu – Collection of Scientific Papers of Uman State Pedagogical University, 1, 136‒142 [in Ukrainian].

Ishchenko, R. M. (2019). Rol pershoi lektsii z fizyky u formuvanni motyvatsii studentiv tekhnichnoho universytetu do podalshoho vyvchennia dyscypliny [Role of the first lecture at physics in formation of the motivation of technical university students to further study of the discipline]. Fizyko-matematychna osvita – Physical and mathematical education, 4(22), 56‒60 [in Ukrainian].

Kulik, L. O., Tkachenko, A. V. (2015). Aktualni pryvnesennia v suchasnu tekhnolohiiu kontroliu znan ta umin studentiv z fizyky [Current introduction to the modern technology of controlling knowledge and skills of students in physics]. Naukovi zapysky. Seriia: Problemy metodyky fizyko-matematychnoyi i tekhnolohichnoyi osvity – Scientific Notes. Series: Problems of methodology of physical-mathematical and technological education, 3(7), 177‒182 [in Ukrainian].

Matviichuk, О. V., Podlasov, S. О. (2015). Model realizatsii pryntsypu nastupnosti navchannia fizyky u zahalnoosvitnii ta vyshchii tekhnichnii shkoli na zasadakh kompetentnisnoho pidkhodu [Model of realization of the principle of continuity of succession in physics in general education and the highest technical schools of the basis of competence-based approach]. Zbirnyk naukovykh prats Kam'ianets-Podilskoho natsionalnoho universytetu im. Ivana Ohiienka. Seriia: Pedahohichna – Collection of scientific works of Kamenets-Podilskyi national university named after Ivan Ohienko. Series: Pedagogical, 21, 115‒118 [in Ukrainian].

Pastushenko, S. M., Kulishenko, V. M., Len, T. S. (2011). Vkhidnyi kontrol znan studentiv z fizyky u vyshchykh navchalnykh zakladakh [Entrance control of student’s knowledge of physics in higher education institutions]. Naukovyi visnyk Uzhhorodskoho natsionalnoho universytetu. Seriia: Pedahohika. Sotsialna robota – Scientific bulletin of Uzhgorod national university. Series: Pedagogy. Social work, 21, 150‒154 [in Ukrainian].

Pinchuk, O. P. (2011). Formuvannia predmetnykh kompetentnostei uchniv osnovnoii shkoly v protsesi navchannia fizyky zasobamy multymediinykh tekhnolohii. Extended abstract of candidate’s thesis. Kyiv [in Ukrainian].

Sait Ministerstva osvity i nauky Ukraiiny. Navchalni prohramy dlia 10‒11 klasiv zahalnoosvitnikh navchalnykh zakladiv. URL: https://mon.gov.ua/ua/osvita/zagalna-serednya-osvita/navchalni-programi/ navchalni-programi-dlya-10-11-klasiv [in Ukrainian].

Salnyk, I. V. (2012). Metodychna systema pidhotovky z fizyky studentiv nefizychnykh spetsialnostei [Methodical system of training in physics of students of non-physical specialties]. Zbirnyk naukovykh prats “Pedahohichni nauky” – Collection of scientific works “Pedagogical Sciences”, 1(61), 313‒319 [in Ukrainian].

Serdiukova, N. V. (2018). The relationship between students attainment in general physics course and their pre-course preparation. Physical and mathematical education, 3(17), 8‒12 [in English].

##submission.downloads##

Опубліковано

2020-06-29

Як цитувати

Іщенко, Р., & Ісаєнко, Г. (2020). АНАЛІЗ ЗАГАЛЬНООСВІТНЬОГО РІВНЯ ПРЕДМЕТНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ З ФІЗИКИ ЗДОБУВАЧІВ ВИЩОЇ ОСВІТИ ТЕХНІЧНОГО УНІВЕРСИТЕТУ ЗА РЕЗУЛЬТАТАМИ ВХІДНОГО КОНТРОЛЮ. Збірник наукових праць Уманського державного педагогічного університету, (2), 68–78. https://doi.org/10.31499/2307-4906.2.2020.216493

Номер

Розділ

Статті