АКАДЕМІЧНА ДОБРОЧЕСНІСТЬ ЯК СКЛАДОВА ЯКОСТІ ОСВІТНЬОГО ПРОЦЕСУ В УМОВАХ ЗАКЛАДУ ВИЩОЇ ОСВІТИ (З ДОСВІДУ РОБОТИ УМАНСЬКОГО ДЕРЖАВНОГО ПЕДАГОГІЧНОГО УНІВЕРСИТЕТУ ІМЕНІ ПАВЛА ТИЧИНИ)
DOI:
https://doi.org/10.31499/2307-4906.2.2020.216641Ключові слова:
академічна доброчесність, студенти, заклади вищої освіти, цінності академічної доброчесності.Анотація
У статті розглянуто особливості впровадження курсу академічної доброчесності в умовах закладу вищої освіти. Метою статті стало представлення досвіду реалізації проєкту сприяння популяризації академічної доброчесності серед студентів 1 курсу факультету соціальної та психологічної освіти Уманського державного педагогічного університету імені Павла Тичини. Охарактеризовано комплекс лекційних та тренінгових занять, спрямованих на пропаганду принципів академічної доброчесності в умовах ЗВО. Реалізація проєкту з популяризації академічної доброчесності дозволила залучити студентів до вдосконалення освітнього процесу та його окремих компонентів, шляхом упровадження нових форм та методів роботи зі студентами; збільшити частку студентів, які беруть участь у науковій роботі (написання статей, тез), реалізація проєкту дала змогу почати створювати та формувати цінності та спільноту студентів, для яких прояви недоброчесності неприпустимі.Посилання
Akademichna dobrochesnist SumDU. URL: https://integrity.sumdu.edu.ua/uk/ [in Ukrainian].
Batechko, N. (2020). Realizatsiia osnov pryntsypiv akademichnoi dobrochesnosti v konteksti yevropeiskykh praktyk. Osvitolohichnyi dyskurs, 1(28), 168‒181 [in Ukrainian].
Bohuta, V. M. (2019). Realizatsiia zasad akademichnoi dobrochesnosti u Poltavskomu natsionalnomu pedahohichnomu universyteti. URL: http://dspace.pnpu.edu.ua/handle/123456789/12361 [in Ukrainian].
Vilson, D. (2019). Dukhovnist yak peredumova formuvannia akademichnoi dobrochesnosti sub’iektiv osvitnikh vidnosyn u zakladi vyshchoi osvity. NAUKOWYI CHASOPYS, 217 [in Ukrainian].
Pro osvitu: Zakon Ukrainy. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2145-19 [in Ukrainian].
Karnaukh, A. O. (2020). Akademichna dobrochesnist studentiv. Dydaskal, 20, 236‒238. URL: http://dspace.pnpu.edu.ua/handle/123456789/13842 [in Ukrainian].
Kodeks akademichnoi dobrochesnosti Natsionalnoho universytetu «Ostrozka akademiia». URL: https://www.oa.edu.ua/ua/info/upravlinya_zvo/yakist_osvitnyoi_diyalnosti/kodeks_akademichnoj_dobrochesnosti [in Ukrainian].
Kolesnikov, A. (2020). Akademichna dobrochesnist v ukrainskomu osvitnio-naukovomu prostori: problemy ta sotsialni zahrozy. Rehionalni aspekty rozvytku produktyvnykh syl Ukrainy, 24, 122‒128 [in Ukrainian].
Kurs «Akademichna dobrochesnist v universyteti». URL: https://vumonline.ua/course/academic-integrity-at-the-university/ [in Ukrainian].
Melnychuk, S. (2019). Akademichna dobrochesnist pedahoha vyshchoi shkoly: teoretychnyi ohliad. VIRTUS, 23 [in Ukrainian].
Metodychni rekomendatsii «Akademichna dobrochesnist ta zapobihannia akademichnomu plahiatu u zakladakh vyshchoi osvity». URL: http://elib.hduht.edu.ua/bitstream/123456789/4924/1/Akademichna% 20dobrochesnis.2019.pdf [in Ukrainian].
Nahorna, N., Hushcha, P. (2019). Akademichna dobrochesnist yak osnova rozvytku suchasnoi nauky. Aktualni pytannia humanitarnykh nauk, T. 3, 23, 81‒85. DOI: https://doi.org/10.24919/2308-4863.3/ 23.166377. URL: http://journals.uran.ua/index.php/2308-4855/article/view/166377/165776 [in Ukrainian].
Nikolaiev, Ye. Yak prosuvaty tsinnosti akademichnoi dobrochesnosti v ukrainskykh universytetakh? URL: http://education-ua.org/ua/articles/1131-yak-prosuvatitsinnostiakademichnojidobrochesnosti-v-ukrajinskikh-universitetakh [in Ukrainian].
Polozhennia pro zapobihannia akademichnomu plahiatu ta inshym vydam akademichnoi dobrochesnosti i korektne zastosuvannia tsytat v osvitniomu protsesi, naukovo-pedahohichnii ta naukovii diialnosti vyshchoho navchalnoho zakladu «Ukrainskyi katolytskyi universytet». URL: https://s3-eu-central-1.amazonaws.com/ucu.edu.ua/wp-content/uploads/2019/05/Polozhennya_pro_akademichnu_dobrochesnist. pdf [in Ukrainian].
Proekt spryiannia akademichnii dobrochesnosti v Ukraini. URL: https://saiup.org.ua [in Ukrainian].
Pshenychna, L. (2019). Stanovlennia akademichnoi kultury ta dobrochesnosti u vyshchii shkoli / Rekomendovano do druku vchenoiu radoiu Sumskoho derzhavnoho pedahohichnoho universytetu imeni A. S. Makarenka (protokol № 10 vid 27 travnia 2019 roku), 14 [in Ukrainian].
Semenoh, O. M. (2019). Yevropeiskyi ta natsionalnyi konteksty akademichnoi kultury doslidnyka: dosvid realizatsii proektu Erazmus+ Zhan Mone modul [in Ukrainian].
Todorova, I. (2019). Komponenty akademichnoi dobrochesnosti studentiv ta umovy yii formuvannia. Vytoky pedahohichnoi maisternosti, 24, 193‒198. DOI: https://doi.org/10.33989/2075-146x.2019.24. 194885 [in Ukrainian].
Nakashydze, I. (2020). The role of the teacher in the education of the principles of academic quality of students. International scientific and technical conference Information technologies in metallurgy and machine building, 481‒484 [in Ukrainian].