АКАДЕМІЧНА ДОБРОЧЕСНІСТЬ ЯК СКЛАДОВА ЯКОСТІ ОСВІТНЬОГО ПРОЦЕСУ В УМОВАХ ЗАКЛАДУ ВИЩОЇ ОСВІТИ (З ДОСВІДУ РОБОТИ УМАНСЬКОГО ДЕРЖАВНОГО ПЕДАГОГІЧНОГО УНІВЕРСИТЕТУ ІМЕНІ ПАВЛА ТИЧИНИ)

Автор(и)

  • Наталія Коляда Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини., Україна https://orcid.org/0000-0003-3623-6552
  • Оксана Кравченко Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини., Україна https://orcid.org/0000-0002-9732-6546
  • Катерина Чупіна Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини., Україна https://orcid.org/0000-0001-7479-0365

DOI:

https://doi.org/10.31499/2307-4906.2.2020.216641

Ключові слова:

академічна доброчесність, студенти, заклади вищої освіти, цінності академічної доброчесності.

Анотація

У статті розглянуто особливості впровадження курсу академічної доброчесності в умовах закладу вищої освіти. Метою статті стало представлення досвіду реалізації проєкту сприяння популяризації академічної доброчесності серед студентів 1 курсу факультету соціальної та психологічної освіти Уманського державного педагогічного університету імені Павла Тичини. Охарактеризовано комплекс лекційних та тренінгових занять, спрямованих на пропаганду принципів академічної доброчесності в умовах ЗВО. Реалізація проєкту з популяризації академічної доброчесності дозволила залучити студентів до вдосконалення освітнього процесу та його окремих компонентів, шляхом упровадження нових форм та методів роботи зі студентами; збільшити частку студентів, які беруть участь у науковій роботі (написання статей, тез), реалізація проєкту дала змогу почати створювати та формувати цінності та спільноту студентів, для яких прояви недоброчесності неприпустимі.

Біографії авторів

Наталія Коляда, Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини.

Доктор педагогічних наук, професор, проректор з інноваційних досліджень та європейської інтеграції.

Оксана Кравченко, Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини.

Доктор педагогічних наук, професор, декан факультету соціальної та психологічної освіти.

Катерина Чупіна, Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини.

Аспірантка кафедри психології.

Посилання

Akademichna dobrochesnist SumDU. URL: https://integrity.sumdu.edu.ua/uk/ [in Ukrainian].

Batechko, N. (2020). Realizatsiia osnov pryntsypiv akademichnoi dobrochesnosti v konteksti yevropeiskykh praktyk. Osvitolohichnyi dyskurs, 1(28), 168‒181 [in Ukrainian].

Bohuta, V. M. (2019). Realizatsiia zasad akademichnoi dobrochesnosti u Poltavskomu natsionalnomu pedahohichnomu universyteti. URL: http://dspace.pnpu.edu.ua/handle/123456789/12361 [in Ukrainian].

Vilson, D. (2019). Dukhovnist yak peredumova formuvannia akademichnoi dobrochesnosti sub’iektiv osvitnikh vidnosyn u zakladi vyshchoi osvity. NAUKOWYI CHASOPYS, 217 [in Ukrainian].

Pro osvitu: Zakon Ukrainy. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2145-19 [in Ukrainian].

Karnaukh, A. O. (2020). Akademichna dobrochesnist studentiv. Dydaskal, 20, 236‒238. URL: http://dspace.pnpu.edu.ua/handle/123456789/13842 [in Ukrainian].

Kodeks akademichnoi dobrochesnosti Natsionalnoho universytetu «Ostrozka akademiia». URL: https://www.oa.edu.ua/ua/info/upravlinya_zvo/yakist_osvitnyoi_diyalnosti/kodeks_akademichnoj_dobrochesnosti [in Ukrainian].

Kolesnikov, A. (2020). Akademichna dobrochesnist v ukrainskomu osvitnio-naukovomu prostori: problemy ta sotsialni zahrozy. Rehionalni aspekty rozvytku produktyvnykh syl Ukrainy, 24, 122‒128 [in Ukrainian].

Kurs «Akademichna dobrochesnist v universyteti». URL: https://vumonline.ua/course/academic-integrity-at-the-university/ [in Ukrainian].

Melnychuk, S. (2019). Akademichna dobrochesnist pedahoha vyshchoi shkoly: teoretychnyi ohliad. VIRTUS, 23 [in Ukrainian].

Metodychni rekomendatsii «Akademichna dobrochesnist ta zapobihannia akademichnomu plahiatu u zakladakh vyshchoi osvity». URL: http://elib.hduht.edu.ua/bitstream/123456789/4924/1/Akademichna% 20dobrochesnis.2019.pdf [in Ukrainian].

Nahorna, N., Hushcha, P. (2019). Akademichna dobrochesnist yak osnova rozvytku suchasnoi nauky. Aktualni pytannia humanitarnykh nauk, T. 3, 23, 81‒85. DOI: https://doi.org/10.24919/2308-4863.3/ 23.166377. URL: http://journals.uran.ua/index.php/2308-4855/article/view/166377/165776 [in Ukrainian].

Nikolaiev, Ye. Yak prosuvaty tsinnosti akademichnoi dobrochesnosti v ukrainskykh universytetakh? URL: http://education-ua.org/ua/articles/1131-yak-prosuvatitsinnostiakademichnojidobrochesnosti-v-ukrajinskikh-universitetakh [in Ukrainian].

Polozhennia pro zapobihannia akademichnomu plahiatu ta inshym vydam akademichnoi dobrochesnosti i korektne zastosuvannia tsytat v osvitniomu protsesi, naukovo-pedahohichnii ta naukovii diialnosti vyshchoho navchalnoho zakladu «Ukrainskyi katolytskyi universytet». URL: https://s3-eu-central-1.amazonaws.com/ucu.edu.ua/wp-content/uploads/2019/05/Polozhennya_pro_akademichnu_dobrochesnist. pdf [in Ukrainian].

Proekt spryiannia akademichnii dobrochesnosti v Ukraini. URL: https://saiup.org.ua [in Ukrainian].

Pshenychna, L. (2019). Stanovlennia akademichnoi kultury ta dobrochesnosti u vyshchii shkoli / Rekomendovano do druku vchenoiu radoiu Sumskoho derzhavnoho pedahohichnoho universytetu imeni A. S. Makarenka (protokol № 10 vid 27 travnia 2019 roku), 14 [in Ukrainian].

Semenoh, O. M. (2019). Yevropeiskyi ta natsionalnyi konteksty akademichnoi kultury doslidnyka: dosvid realizatsii proektu Erazmus+ Zhan Mone modul [in Ukrainian].

Todorova, I. (2019). Komponenty akademichnoi dobrochesnosti studentiv ta umovy yii formuvannia. Vytoky pedahohichnoi maisternosti, 24, 193‒198. DOI: https://doi.org/10.33989/2075-146x.2019.24. 194885 [in Ukrainian].

Nakashydze, I. (2020). The role of the teacher in the education of the principles of academic quality of students. International scientific and technical conference Information technologies in metallurgy and machine building, 481‒484 [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2020-06-29

Як цитувати

Коляда, Н., Кравченко, О., & Чупіна, К. (2020). АКАДЕМІЧНА ДОБРОЧЕСНІСТЬ ЯК СКЛАДОВА ЯКОСТІ ОСВІТНЬОГО ПРОЦЕСУ В УМОВАХ ЗАКЛАДУ ВИЩОЇ ОСВІТИ (З ДОСВІДУ РОБОТИ УМАНСЬКОГО ДЕРЖАВНОГО ПЕДАГОГІЧНОГО УНІВЕРСИТЕТУ ІМЕНІ ПАВЛА ТИЧИНИ). Збірник наукових праць Уманського державного педагогічного університету, (2), 95–104. https://doi.org/10.31499/2307-4906.2.2020.216641

Номер

Розділ

Статті