ДОСЛІДЖЕННЯ СТАНУ ГОТОВНОСТІ СУБ’ЄКТІВ ДО ПРОФІЛАКТИКИ ПОВЕДІНКОВИ

Автор(и)

  • Вікторія Степаненко ДЗ «Луганський національний університет імені Тараса Шевченка»., Україна https://orcid.org/0000-0002-5793-3069

DOI:

https://doi.org/10.31499/2307-4906.2.2020.216666

Ключові слова:

діагностика, анкета, профілактика, готовність суб’єктів, обдарований учень, девіантна поведінка, критерій готовності суб’єктів, заклад загальної середньої освіти.

Анотація

У статті проаналізовано стан готовності суб’єктів до профілактики поведінкових девіацій обдарованих учнів у закладах загальної середньої освіти (класні керівники, класоводи, вчителі, заступники директорів з навчально-виховної роботи, соціальні педагоги, практичні психологи, студенти-волонтери) на констатувальному етапі експерименту. Діагностико-аналітичну роботу проведено за трьома критеріями: науково-теоретична, практична і психологічна готовність суб’єктів. Дані обробляємо за допомогою φ* критерію кутового перетворення Фішера.

Біографія автора

Вікторія Степаненко, ДЗ «Луганський національний університет імені Тараса Шевченка».

Кандидат педагогічних наук, доцент кафедри соціальної педагогіки.

Посилання

Bieliaieva, K. (2013). Osoblyvosti profesiinoi pidhotovky maibutnikh sotsialnykh pedahohiv do sotsialno-pedahohichnoho suprovodu obdarovanykh shkoliariv v umovakh polikulturnoi osvity. Zbirnyk naukovykh prats Berdianskoho derzhavnoho pedahohichnoho universytetu, 2, 5–10 [in Ukrainian].

Voloshchenko, M. O. (2016). Profesiina pidhotovka maibutnikh sotsialnykh pratsivnykiv do profilaktychno-korektsiinoi roboty z pidlitkamy deviantnoi povedinky. Candidate’s thesis. Odesa [in Ukrainian].

Kabus, N. D. (2016). Metodolohichni zasady pidhotovky maibutnikh sotsialnykh pedahohiv do staloho rozvytku sotsialnykh hrup. Osnovy suchasnoi pedahohiky. T. O. Dmytrenko (Ed.). Kherson: PP Vyshemyrskyi [in Ukrainian].

Karaman, O. L. (2013). Teoriia i metodyka sotsialno-pedahohichnoi roboty z nepovnolitnimy zasudzhenymy v penitentsiarnykh zakladakh Ukrainy. Candidate’s thesis. Luhansk [in Ukrainian].

Klochko, O. O. (2012). Problemy pidhotovky maibutnikh sotsialnykh pedahohiv do profilaktyky adyktyvnoi povedinky ditei ta molodi. Zbirnyk naukovykh prats Kamianets-Podilskoho natsionalnoho universytetu imeni Ivana Ohiienka, issue XVIII, 268–278 [in Ukrainian].

Klochko, O. O. (2013). Profilaktyka adyktyvnoi povedinky ditei ta molodi u konteksti pidhotovky maibutnikh sotsialnykh pedahohiv. Sumy: FOP Natalukha A. S. [in Ukrainian].

Kostina, V. V. (2017). Pidhotovka maibutnikh fakhivtsiv do stvorennia vykhovnoho prostoru shkoly yak umova profilaktyky dezadaptatsii uchniv. Visnyk Chernihivskoho natsionalnoho pedahohichnoho universytetu, issue 144, 61–66 [in Ukrainian].

Mishchyk, L. I. (1997). Teoretyko-metodychni osnovy profesiinoi pidhotovky sotsialnoho pedahoha u zakladakh vyshchoi osvity. Extended abstract of Candidate’s thesis. Kyiv [in Ukrainian].

Piznaimo sebe – piznaimo odyn odnoho: metodychnyi poradnyk dlia zastupnyka dyrektora z navchalno-vykhovnoi roboty (2013). Sumy [in Ukrainian].

Polishchuk, V. (2001). Mistse neperervnoi praktyky u tsilisnii systemi pidhotovky sotsialnykh pedahohiv. Visnyk Lvivskoho universytetu, issue 15, сh. 1, 116–124 [in Ukrainian].

Polishchuk, V. A. (2006). Teoriia ta metodyka profesiinoi pidhotovky sotsialnykh pedahohiv v umovakh neperervnoi osvity. Candidate’s thesis. Ternopil [in Ukrainian].

Sidorenko, E. V. (2000). Metody matematicheskoy obrabotki v psikhologii. Sankt-Peterburg: Rech [in Russian].

Tiutiunnyk, O. V. (2010). Pidhotovka maibutnikh sotsialnykh pedahohiv do profilaktyky narkotychnoi zalezhnosti sered starshoklasnykiv. Extended abstract of Candidate’s thesis. Kyiv [in Ukrainian].

Falynska, Z. Z. (2006). Praktychna pidhotovka maibutnikh sotsialnykh pedahohiv u vyshchykh navchalnykh zakladakh. Candidate’s thesis. Lviv [in Ukrainian].

Iakovenko, K. Yu. (2010). Pidhotovka maibutnikh sotsialnykh pedahohiv do orhanizatsii diialnosti z obdarovanymy uchniamy v umovakh zahalnoosvitnoho navchalnoho zakladu. Visnyk KhDAK, issue 29, 266–273 [in Ukrainian].

Collison, B. B., Osborne, J. L., Gray, L. A. et al. (1998). Preparing counselors for social action. School action: A mandate for counselors. C. C. Lee & G. R. Waltz (Eds.). Alexandria, VA: American Counseling Association.

Hayes, D. G., Erford, B. T. (2010). Developing multicultural counseling competence: A systems approach. Upper Saddle River, NJ: Pearson Education.

Peterson, J. S., Wachter-Morris. (2010). Preparing school counselors to address the concerns related to giftedness: A study of accredited counselor preparation programs. Journal for the Education of the Gifted, 33(3), 311–336.

##submission.downloads##

Опубліковано

2020-06-29

Як цитувати

Степаненко, В. (2020). ДОСЛІДЖЕННЯ СТАНУ ГОТОВНОСТІ СУБ’ЄКТІВ ДО ПРОФІЛАКТИКИ ПОВЕДІНКОВИ. Збірник наукових праць Уманського державного педагогічного університету, (2), 145–154. https://doi.org/10.31499/2307-4906.2.2020.216666

Номер

Розділ

Статті