ВИХОВАННЯ ЗАГАЛЬНОЛЮДСЬКИХ ТА НАЦІОНАЛЬНИХ ЦІННОСТЕЙ У МАЙБУТНІХ ПЕДАГОГІВ ПРИ ВИВЧЕННІ ДИСЦИПЛІНИ «ПОРІВНЯЛЬНА ПЕДАГОГІКА»

Автор(и)

  • Мирослава Ткачук Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини., Україна https://orcid.org/0000-0001-6456-6730

DOI:

https://doi.org/10.31499/2307-4906.2.2020.216668

Ключові слова:

цінності, загальнолюдські цінності, національні цінності, глобалізаційні процеси, «людина світу», порівняльна педагогіка, професійна підготовка, майбутні вчителі, навчальна дисципліна, духовна культура.

Анотація

У статті представлено теоретичні та практичні аспекти виховання в студентів педагогічного університету загальнолюдських та національних цінностей при вивченні дисципліни «Порівняльна педагогіка». Розглянуто сутність понять «загальнолюдські» та «національні цінності». Схарактеризовано взаємозв’язок між поняттями «загальнолюдські» й «національні цінності» та сучасним державотворенням в Україні. Розкрито роль порівняльної педагогіки в професійному становленні педагога та вихованні у майбутніх учителів загальнолюдських та національних цінностей.

Біографія автора

Мирослава Ткачук, Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини.

Кандидат педагогічних наук, доцент кафедри педагогіки та освітнього менеджменту.

Посилання

Bohdanova, І., Didus, N., Kurliand, Z., Lomonova, M. et al. (2000). Porivnialna pedahohika. Odesa [in Ukrainian].

Vynnychuk, R. V. (2014). Aktualizatsiia idei ta dosvidu vykhovannia zahalnoliudskykh tsinnostei u suchasnii systemi osvity Ukrainy. Pedahohichni nauky: teoriia, istoriia, innovatsiini tekhnolohii, 8(42), 100–106 [in Ukrainian].

Dolzhenko, V. A. (2005). Kul'turologicheskie osnovy pedagogicheskogo znaniya. Dukhovnist osobystosti: metodolohiia, teoriia i praktyka. H. P. Shevchenko (Ed.). Luhansk, issue 1(7), 28–44 [in Russian].

Dubaseniuk, O. A. (2014). Formuvalnyi zmist dukhovno-moralnykh tsinnostei maibutnikh uchyteliv. Naukovi zapysky Natsionalnoho universytetu «Ostrozka akademiia». Tematychnyi vypusk «Dukhovno-moralne vykhovannia molodoho pokolinnia. Vitchyznianyi i zarubizhnyi dosvid». Ostroh, issue 27, 39–44 [in Ukrainian].

Porivnialna pedahohika: metodolohichni oriientyry ukrainskykh komparatyvistiv (2015). K.: Pedahohichna dumka [in Ukrainian].

Sbruieva, A. A. (2011). Porivnialna pedahohika. Sumy [in Ukrainian].

Stuparyk, B. M. (2005). Shkoli – natsionalne vykhovannia molodi: (vybrani statti). Ivano-Frankivsk: Plai [in Ukrainian].

Chepil, M. M. (2014). Porivnialna pedahohika. K.: Akademvydav [in Ukrainian].

Ushynskyi, K. D. (1983). Pro narodnist u hromadskomu vykhovanni. Vybrani pedahohichni tvory (Vols. 1–2); Vol. 1: Teoretychni problemy pedahohiky, 43–103 [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2020-06-29

Як цитувати

Ткачук, М. (2020). ВИХОВАННЯ ЗАГАЛЬНОЛЮДСЬКИХ ТА НАЦІОНАЛЬНИХ ЦІННОСТЕЙ У МАЙБУТНІХ ПЕДАГОГІВ ПРИ ВИВЧЕННІ ДИСЦИПЛІНИ «ПОРІВНЯЛЬНА ПЕДАГОГІКА». Збірник наукових праць Уманського державного педагогічного університету, (2), 155–161. https://doi.org/10.31499/2307-4906.2.2020.216668

Номер

Розділ

Статті