ЗАСТОСУВАННЯ СИСТЕМНОГО ПІДХОДУ ДЛЯ ФОРМУВАННЯ ТА РОЗВИТКУ МОВЛЕННЄВИХ КОМПЕТЕНЦІЙ В ХОДІ ВИВЧЕННЯ АНГЛІЙСЬКОЇ МОВИ

Автор(и)

  • Юлія Данилова Харківський національний університет Повітряних Сил імені Івана Кожедуба., Східний Тимор https://orcid.org/0000-0002-7726-9556
  • Наталія Лєбошин Харківський національний університет Повітряних Сил імені Івана Кожедуба., Україна https://orcid.org/0000-0003-4702-1549
  • Ольга Савченко Харківський національний університет Повітряних Сил імені Івана Кожедуба., Україна https://orcid.org/0000-0003-0085-7189

DOI:

https://doi.org/10.31499/2307-4906.3.2020.219089

Ключові слова:

системний підхід, принципи системного підходу, мовленнєві компетенції, навички комунікації, лексико-граматичний компонент.

Анотація

У статті висвітлено системний підхід як методологічну основу викладання іноземної мови та проаналізовано концептуальні засади, засоби формування мовленнєвих навичок та способи розвитку комунікативних компетенцій у процесі вивчення іноземної мови. Систематизовано загальні принципи системного підходу у вивченні іноземної мови, у контексті системного підходу було зосереджено увагу на лексичній та граматичній компонентах мовної системи. Доведено, що системний підхід є основним, цілісним і найбільш ефективним способом навчання іноземним мовам, оскільки дає можливість виявити всі визначальні параметри і взаємозв’язки компонентів мови.

Біографії авторів

Юлія Данилова, Харківський національний університет Повітряних Сил імені Івана Кожедуба.

Викладач кафедри іноземних мов.

Наталія Лєбошин, Харківський національний університет Повітряних Сил імені Івана Кожедуба.

Доцент кафедри іноземних мов.

Ольга Савченко, Харківський національний університет Повітряних Сил імені Івана Кожедуба.

Кандидат філософських наук, доцент кафедри іноземних мов.

Посилання

Avkhachova, I. A. (2013). Sistemnyy podkhod kak metodologicheskaya osnova prepodavaniya inostrannogo yazyka v vuze. Problemy yazykoznaniya i pedagogiki, 7, 30–41. URL: http://vestnik. pstu.ru/pedag/archives/?id=&folder_id=2825 [in Russian].

Afanas'yev, V. G. (2018). Sistemnost' i obshchestvo. M.: LENAND [in Russian].

Berezyuk, O. S. (2015). Systematicnyy pidkhid do formuvannya polikulʹturnoyi kompetentnosti maybutnikh fakhivtsiv u suchasnomu prostori. Profesiyna pedahohichna osvita: systematicne doslidzhennya. O. A. Dubasenyuk (Ed.). Zhytomyr: Vyd-vo ZHDU im. I. Franka, 193–209 [in Urkainian].

Blauberg, I. V. (1997). Problema tselostnosti i sistemnyy pokhod. [The Issue of Integrity and Systematic Approach]. M.: Editorial URSS [in Russian].

Ippolitova, N. V. (2009). Vzaimosvyaz' ponyatiy metodologiya i metodologicheskiy podkhod. Obrazovaniye. Pedagogicheskiye nauki, 3, 9–15 [in Russian].

Kamyanova, T. (2009). Sistemnyy podkhod kak novyy metod povysheniya kachestva izucheniya inostrannykh yazykov. Kachestvo. Innovatsii. Obrazovaniye, 44, 24–27. URL: http://quality.petrsu. ru/files/file/f_file/251.pdf. [in Russian].

Kamyanova, T. (2008). Uspeshnyy angliyskiy. Sistemnyy podkhod k izucheniyu angliyskogo yazyka. M.: Izdatel'stvo “Dom Slavyanskoy Knigi” [in Russian].

Koryagina, I. A. (2014). Sistemnyy podkhod v obuchenii inostrannym yazykam v tekhnicheskom vuze. Molodoy uchenyy, 11, 337–339. URL: http://moluch.ru/archive/70/12132/ [in Russian].

Lapidus, B. A. (1986). Problemy soderzhaniya obucheniya yazyku v yazykovom vuze. M.: Vysshaya shkola [in Russian].

Leont'yev, A. A. (2004). Yazyk i rechevaya deyatel'nost' v obshchey i pedagogicheskoy psikhologii. M.: Modek [in Russian].

Trushnikov, T. (2006). Sistemnyy podkhod v pedagogike kak innovatsionnaya osnova formirovaniya obrazovatel'nogo prostranstva. Chelovek i obrazovaniye. URL: http://obrazovanie21.narod.ru/Files/ 2006_7_71_72.pdf [in Russian].

Surikova-Kamyu, L. G. (2013). Obucheniye grammatike angliyskogo yazyka s pozitsiy sistemnogo pokhoda. Mezhdunarodnyy zhurnal eksperimental'nogo obrazovaniya, 4, 62–63. URL: http://www. expeducation.ru/pdf/2013/4-2/2013_04_61-63______14.pdf [in Russian].

O’Connor, J., McDermott I. (2012). The Art of Systematics Thinking. Thorsons.

Checkland, Р. (1999). Systematics Thinking, Systematics Practice: Includes a 30-Year Retrospective. Wiley.

Ehrman, M., Shekhtman, B., Leaver, B. L. (2004). Achieving Success in Second Language Acquisition. Cambridge University Press.

Hopper, P. J., Traugott, E. C. (2003). Grammaticalization. Cambridge University Press.

Saussure, F. (2013). Course in General Linguistics. English Translation by Roy Harris. Bloomsbury Academic.

##submission.downloads##

Опубліковано

2020-09-04

Як цитувати

Данилова, Ю., Лєбошин, Н., & Савченко, О. (2020). ЗАСТОСУВАННЯ СИСТЕМНОГО ПІДХОДУ ДЛЯ ФОРМУВАННЯ ТА РОЗВИТКУ МОВЛЕННЄВИХ КОМПЕТЕНЦІЙ В ХОДІ ВИВЧЕННЯ АНГЛІЙСЬКОЇ МОВИ. Збірник наукових праць Уманського державного педагогічного університету, (3), 45–55. https://doi.org/10.31499/2307-4906.3.2020.219089

Номер

Розділ

Статті