ФОРМУВАННЯ ПРОФЕСІЙНОЇ КОМПЕТЕНТНOСТІ МАЙБУТНЬОГО ПЕДАГОГА-МУЗИКАНТА У ПРОЦЕСІ ФАХОВОЇ ПІДГОТОВКИ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.31499/2307-4906.3.2020.219090

Ключові слова:

компетентність, професійна компетентність, майбутні вчителі, педагоги-музиканти, вокальна підготовка, постановка голосу, особистісний розвиток, професійна діяльність.

Анотація

У статті проаналізовано погляди науковців щодо особливостей розвитку професійної компетентності майбутніх педагогів-музикантів у процесі фахової підготовки. Визначено, що формування професійної компетентності передбачає всебічний, гармонійний розвиток майбутнього педагога-музиканта, який володіє не лише теоретичними знаннями, а і практичними вміннями і навичками. Окреслено перспективи подальших наукових розвідок щодо впровадження в освітній процес інноваційних технологій навчання, пошуку шляхів творчої самореалізації педагогів-музикантів з проекцією на особистісний і професійний розвиток.

Біографія автора

Іван Дерда, Чернівецький національний університет імені Юрія Федьковича.

Народний артист України, доцент, завідувач вокальної секції кафедри музики факультету педагогіки, психології та соціальної роботи.

Посилання

Bezemchuk, L. V. (2012). Zabezpechennia profesiinoi kompetentnosti maibutnoho vchytelia muzyky v umovakh mahistratury. Zasoby navchalnoi ta naukovo-doslidnoi roboty, issue 37, 11–20. URL: http://dspace.hnpu.edu.ua/bitstream/123456789/2648/1/ [in Ukrainian].

Havrilova, L. H. (2017). Profesiina kompetentnist maibutnikh uchyteliv muzyky yak pedahohichnyi fenomen. Dukhovnist osobystosti: metodolohiia, teoriia i praktyka, 2(77), 71–82 [in Ukrainian].

Horbenko, O. (2011). Muzychno-vykonavska kompetentnist maibutnoho vchytelia muzyky yak pedahohichna problema. Naukovi zapysky, issue 101, ser. Pedahohichni nauky, 92–100 [in Ukrainian].

Drach, I. I. (2012). Osnovni pidkhody do vyznachennia profesiinoi kompetentnosti pedahoha. URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Sitimn_2012_32_4 [in Ukrainian].

Entsyklopediia osvity. (2008). Akademiia ped. nauk Ukrainy. V.H. Kremen (Ed.). K.: Yurinkom Inter [in Ukrainian].

Yehorova, V. V. (2011). Rozvytok kliuchovykh kompetentnostei naukovo-pedahohichnykh pratsivnykiv u systemi metodychnoi roboty vyshchoho navchalnoho zakladu. Candidate’s thesis. Nizhyn [in Ukrainian].

Iliazova, M. D. (2008). Kompetentnist, kompetentsiia, kvalifikatsiia – osnovni napriamky suchasnykh doslidzhen. Naukovi doslidzhennia v osviti, 1, 28–31 [in Ukrainian].

Kademiia M. Yu., Tkachenko T. V., Yevsiukova L. S. (2011). Innovatsiini tekhnolohii navchannia: slovnyk-hlosarii. Lviv: Spolom, 71 s. [in Ukrainian].

Kolos, M. (2015). Metodychni aspekty vokalnoi pidhotovky maibutnoho vchytelia muzyky. Humanitarnyi visnyk, issue 36. URL: http: gvpdpu_2015_36_9.pdf [in Ukrainian].

Lozova, V. I. (2002). Formuvannia pedahohichnoi kompetentnosti vykladachiv vyshchykh navchalnykh zakladiv. Pedahohichna pidhotovka vykladachiv vyshchykh navchalnykh zakladiv: Proceedings of the Scientific and Practical Conference. Kharkiv: OVS, 3–8 [in Ukrainian].

Makarova, E. V. (2012). Formuvannia profesiinoi kompetentnosti maibutnoho vchytelia muzyky na zaniattiakh z postanovky holosu. Neperervna muzychna osvita: teoriia i metodyka, 143–145. URL: http: 187530-416697-1-SM.pdf [in Ukrainian].

Masol, L. M. (2006). Zahalna mystetska osvita: teoriia i praktyka. Kyiv: Promin [in Ukrainian].

Natsionalnyi osvitnii hlosarii: vyshcha osvita. (2011). D. V. Tabachnyka, V. H. Kremenia (Eds.). K.: Pleiady [in Ukrainian].

Oleksiuk, O. M., Kondratenko, H. H., Liashenko, O. D. (2011). Vstup do spetsialnosti. K. [in Ukrainian].

Osvita doroslykh: entsyklopedychnyi slovnyk. V. H. Kremen, Yu. V. Kovbasiuk (Eds). K.: Osnova, 2014. 192 s. [in Ukrainian].

Ostapenko, N. I. (2015). Kompetentnisnyi pidkhid u profesiinii pidhotovtsi maibutnoho vchytelia muzychnoho mystetstva. Naukovi zapysky NDU im. M. Hoholia, ser. Psykholoho-pedahohichni nauky, 2, 53–57 [in Ukrainian].

Selevko, H. (2004). Kompetentnosty y ykh klassyfykatsyia. Narodnoe obrazovanye, 4, 138–143 [in Russian].

Slovnyk bazovykh poniat z kursu «Pedahohika». (2014). O. Ye. Antonova (Ed.). Zhytomyr: Vyd-vo ZhDU imeni Ivana Franka. [in Ukrainian].

Terminolohichnyi slovnyk z osnov pidhotovky naukovykh ta naukovo-pedahohichnykh kadriv pisliadyplomnoi pedahohichnoi osvity. (2014). Ye. R. Chernyshovoi (Ed.). K.: DVNZ «Universytet menedzhmentu osvity» [in Ukrainian].

Shcholokova, O. P. (2009). Filosofski zasady mystetskoi osvity. Naukovyi chasopys Natsionalnoho pedahohichnoho universytetu imeni M. P. Drahomanova. Seriia 14: Teoriia i metodyka mystetskoi osvity. K.: Vyd-vo NPU im. M. P. Drahomanova, 7(12), 9–13. URL: http://enpuir.npu.edu.ua/handle/ 123456789/5728 [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2020-09-04

Як цитувати

Дерда, І. (2020). ФОРМУВАННЯ ПРОФЕСІЙНОЇ КОМПЕТЕНТНOСТІ МАЙБУТНЬОГО ПЕДАГОГА-МУЗИКАНТА У ПРОЦЕСІ ФАХОВОЇ ПІДГОТОВКИ. Збірник наукових праць Уманського державного педагогічного університету, (3), 56–63. https://doi.org/10.31499/2307-4906.3.2020.219090

Номер

Розділ

Статті