ФОРМУВАННЯ СВІТОВОГО РИНКУ ПОСЛУГ ВИЩОЇ ОСВІТИ: КОНКУРЕНЦІЯ ЧИ СПІВПРАЦЯ
DOI:
https://doi.org/10.31499/2307-4906.3.2021.241575Анотація
Статтю присвячено аналізу «ландшафту» вищої освіти початку ХХІ ст., дослідженню питання формування сучасного ринку послуг вищої освіти, у якому сьогодні працюють традиційні та нові «постачальники освіти». Показано можливості та ризики, які це створює для учасників простору вищої освіти. Підкреслено, що для того, щоб діяти й розвиватися в умовах сучасної освітньої динаміки, університети повинні водночас конкурувати, позиціонуючи себе, та співпрацювати, долаючи перешкоди спільними з партнерами зусиллями.
Ключові слова: вища освіта; динаміка вищої освіти; ринок послуг вищої освіти; інтернаціоналізація; дослідницький університет світового класу; підприємницький університет; корпоративний університет; «віртуальний» університет; змішаний гібридний режим навчання; постачальники освітніх послуг.