ІННОВАЦІЙНІ МЕТОДИ НАВЧАННЯ АНГЛІЙСЬКОЇ МОВИ У ЗАКЛАДАХ ВИЩОЇ ОСВІТИ
DOI:
https://doi.org/10.31499/2307-4906.1.2022.256182Анотація
У статті розглянуто особливості використання інтерактивних методів навчання на заняттях англійської мови, наведено приклади та проаналізовано методику їхнього проведення. Особлива увага приділяється застосуванню цих технологій під час іншомовної мовленнєвої діяльності учнів: діалог/монолог/полілог, словникова робота, читання іншомовного тексту, переклад та дискусія, вивчення лексико-граматичних явищ в англійській мові.
Визначено, що найефективнішими є такі форми парної та групової роботи: внутрішні (зовнішні) кола; мозковий штурм; розгадування головоломки; обмін думками; парні інтерв’ю та інші.
Здійснено аналіз методу проєктів як способу розвитку творчості, пізнавальної активності, самостійності.
З’ясовано, що використання інтерактивних форм і методів дає змогу збільшити кількість розмовної практики на занятті; цікаві студентам, допомагають засвоїти матеріал. Інтерактивні форми і методи виконують дидактичні та різноманітні розвивальні функції. Таким чином, викладач стає наставником самостійної навчально-пізнавальної та творчої діяльності студентів.
Зазначено, що робота у цьому напрямі є досить ефективною у навчанні студентів англійській мові, проте виокремлено й недоліки: при частому використанні сприйняття інтерактивних ігор стає механічним, втрачається творчий інтерес, тому необхідно урізноманітнювати ігри та поєднувати інтерактивні методи навчання з традиційними.
Зауважено: які б методи не використовувалися, важливо підвищити ефективність вищої освіти, створити такі психолого-педагогічні умови, коли студенти зможуть зайняти активну особистісну позицію та повноцінно проявити себе як суб’єкти навчальної діяльності.
Ключові слова: інтерактивне навчання; мультимедійні засоби; мозковий штурм; групова робота; метод проєктів; монолог; діалог; дискусія; англійська мова; традиційні методи навчання.