СПЕЦИФІКА АНТИБУЛІНГОВОЇ РОБОТИ ВЧИТЕЛЯ ФІЗИЧНОЇ КУЛЬТУРИ
DOI:
https://doi.org/10.31499/2307-4906.3.2025.340363Ключові слова:
булінг, безпека, учитель фізичної культури, освітнє середовище, специфіка, попередження та протидія, соціальна взаємодія, фізичне вихованняАнотація
У статті розглянуто актуальність проблеми булінгу в освітньому середовищі, зокрема на уроках фізичної культури. Акцентовано на важливості створення безпечного соціального клімату у класі, де вчитель фізичної культури виступає як ключова фігура у попередженні та протидії булінгу. Проаналізовано результати дослідження, проведеного серед учителів фізичної культури, щодо їхнього розуміння проблеми булінгу, факторів, що спричиняють його прояви, форм насильства, які трапляються на заняттях, та стратегій реагування. Визначено необхідність цілеспрямованої підготовки вчителів до розпізнавання, запобігання та протидії булінгу через освітні програми та інтервенції. Наголошено на потребі формування позитивного клімату, розвитку емпатії, активної позиції вчителя та співпраці з батьками й адміністрацією задля безпечного середовища для всіх учнів.