ПРОФЕСІЯ ЯК РОЛЬ: ЯК УЧЕНЬ СТАЄ ФАХІВЦЕМ ЩЕ В ШКОЛІ

Автор(и)

  • Тарас Кравець Національна академія сухопутних військ імені гетьмана Петра Сагайдачного, Україна https://orcid.org/0000-0001-5398-7441
  • Анастасія Владімірова Львівська українська гуманітарна гімназія ім. О. Степанів, Україна

DOI:

https://doi.org/10.31499/2307-4906.3.2025.340393

Ключові слова:

рольове навчання, учень-професіонал, професійна ідентифікація, мотивація до навчання, міжпредметна інтеграція, профорієнтація, персоналізація освіти, компетентнісний підхід

Анотація

У статті представлено результати впровадження методу рольової професійної ідентифікації учнів у шкільному навчальному процесі, починаючи з 5 класу. Проаналізовано освітні ефекти, що виникають внаслідок залучення школярів до активної участі в уроках через обрану професійну роль. Визначено основні етапи реалізації методу, його вплив на мотивацію, міжпредметну інтеграцію та формування ключових компетентностей. Обґрунтовано педагогічну цінність моделі «учень-професіонал» як засобу профорієнтації, персоналізації навчання та розвитку відповідальності. Запропоновано напрями подальшого удосконалення та поширення методу в закладах загальної середньої освіти.

Біографії авторів

Тарас Кравець, Національна академія сухопутних військ імені гетьмана Петра Сагайдачного

Кандидат географічних наук, доцент, доцент кафедри комплексів та приладів артилерійської розвідки.

Анастасія Владімірова, Львівська українська гуманітарна гімназія ім. О. Степанів

Вчитель першої категорії.

##submission.downloads##

Опубліковано

2025-09-30

Як цитувати

Кравець, Т., & Владімірова, А. (2025). ПРОФЕСІЯ ЯК РОЛЬ: ЯК УЧЕНЬ СТАЄ ФАХІВЦЕМ ЩЕ В ШКОЛІ. Збірник наукових праць Уманського державного педагогічного університету, (3), 36–49. https://doi.org/10.31499/2307-4906.3.2025.340393

Номер

Розділ

Статті