АДАПТАЦІЯ ДИСЦИПЛІНИ «ПСИХОЛОГІЯ ЗАЛЕЖНОСТЕЙ» ДЛЯ СТУДЕНТІВ З ООП В ІНКЛЮЗИВНОМУ ОСВІТНЬОМУ СЕРЕДОВИЩІ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.31499/2307-4906.3.2025.340423

Ключові слова:

інклюзивна освіта, студенти з ООП, адаптація дисципліни, психологія залежностей, індивідуальний навчальний маршрут, навчальна успішність, навчальна мотивація, тьюторський супровід, Університет «Україна»

Анотація

У статті розглянуто адаптацію дисципліни «Психологія залежностей» для студентів з особливими освітніми потребами (ООП) в інклюзивному середовищі Університету «Україна». На основі аналізу нормативної бази, освітніх програм і результатів анкетування студентів різних нозологій визначено бар’єри доступності та шляхи їх подолання. Запропоновано адаптовану модель навчання, що охоплює змістову, методичну, організаційну й психологічну складові, передбачає мультимодальність, диференційоване оцінювання та тьюторський супровід. Доведено її ефективність для підвищення мотивації та успішності студентів з ООП.

Біографії авторів

Ірина Кущенко, Відкритий міжнародний університет розвитку людини «Україна»

Кандидат психологічних наук, доцент, завідувач кафедри психології, соціальної роботи та педагогіки.

Алла Палій, Київський університет інтелектуальної власності та права

Кандидат педагогічних наук, доцент кафедри філософії та психології.

##submission.downloads##

Опубліковано

2025-09-30

Як цитувати

Кущенко, І., & Палій, А. (2025). АДАПТАЦІЯ ДИСЦИПЛІНИ «ПСИХОЛОГІЯ ЗАЛЕЖНОСТЕЙ» ДЛЯ СТУДЕНТІВ З ООП В ІНКЛЮЗИВНОМУ ОСВІТНЬОМУ СЕРЕДОВИЩІ. Збірник наукових праць Уманського державного педагогічного університету, (3), 77–85. https://doi.org/10.31499/2307-4906.3.2025.340423

Номер

Розділ

Статті