ІНТЕРАКТИВНІ МЕТОДИ НАВЧАННЯ ІНОЗЕМНИХ МОВ В РАМКАХ ІНКЛЮЗИВНОЇ ОСВІТИ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.31499/2307-4906.3.2025.340431

Ключові слова:

інклюзивна освіта, інклюзивність, індивідуальний план, соціальна інтеграція, стратегії навчання, інтерактивне навчання, ефективність навчання

Анотація

У статті проаналізовано використання інклюзивних інтерактивних освітніх методів викладання мов у загальноосвітніх школах, охарактеризовано труднощі та можливості, які виникають у процесі навчання учнів з особливими освітніми потребами. Автор також визначає ключові аспекти інклюзивної освіти та наголошує на праві кожної дитини на доступ до якісної освіти в адаптованому середовищі, яке є правом кожного.

Автор розглядає процес розробки та використання індивідуальних навчальних планів, адаптованих до особливих потреб студентів, використовуючи спеціалізовані інтерактивні технології та інноваційні підходи та методики навчання.

Інтерактивні заходи, які використовуються в інклюзивному класі, створюють можливості для покращення академічного навчання, сприяння когнітивному розвитку та допомагають створити значущий досвід навчання для кожної дитини, незалежно від її походження та діагнозу. Такі освітні засоби сприяють диверсифікації, заохочують учнів до активної участі в освітніх і позакласних заходах, допомагають зміцнити довіру між викладачами та дітьми, і, що найважливіше, роблять інклюзивне навчання більш ефективним.

Відтак даний підхід має позитивний вплив не лише на розвиток мовленнєвих навичок, а і в першу чергу, їх практичне використання. Проте впровадження та розробка інтерактивних ігрових практик викладання в Україні потребує подальшого розвитку та підвищення практичного аспекту їх застосування.

Автором також зроблено висновки про важливість підготовки та підтримки кваліфікованих викладачів, які можуть ефективно працювати в інклюзивному освітньому середовищі, та розроблено рекомендації щодо вдосконалення механізмів підтримки студентів з особливими потребами за допомогою впровадження інтерактивних методів навчання в інклюзивний освітній процес.

Біографія автора

Зоряна Ромашина, Воєнна академія імені Євгенія Березняка

Викладач кафедри лінгвопедагогічного забезпечення професійної діяльності.

##submission.downloads##

Опубліковано

2025-09-30

Як цитувати

Ромашина, З. (2025). ІНТЕРАКТИВНІ МЕТОДИ НАВЧАННЯ ІНОЗЕМНИХ МОВ В РАМКАХ ІНКЛЮЗИВНОЇ ОСВІТИ. Збірник наукових праць Уманського державного педагогічного університету, (3), 93–100. https://doi.org/10.31499/2307-4906.3.2025.340431

Номер

Розділ

Статті