ОРІЄНТОВАНІСТЬ ПРОФЕСІЙНОЇ ПІДГОТОВКИ НА ФОРМУВАННЯ ЗДАТНОСТІ ДО ХУДОЖНЬО-ОБРАЗНОГО ВІДОБРАЖЕННЯ ДІЙСНОСТІ У МАЙБУТНІХ ФАХІВЦІВ МИСТЕЦЬКИХ СПЕЦІАЛЬНОСТЕЙ
DOI:
https://doi.org/10.31499/2307-4906.3.2025.340452Ключові слова:
світогляд, мистецька діяльність, свідомі дії, художньо-образне відображення дійсності, саморозвиток особистості, художньо-рольова ситуація, формування здатності художньо-образного відображення дійсності, професійна підготовка, формування фахівцяАнотація
У статті схарактеризовані здатність особистості до художньо-образного відображення дійсності як важливого чинника художньо-творчого потенціалу особистості й можливості професійної підготовки в умовах закладу вищої освіти. Розкрито сутність, зміст, структурні компоненти, механізм формування цього складного особистісного утворення. Обґрунтовано реалізації професійної підготовки на основі культуровідповідного підходу до формування художньо-образного відображення й оптимізації розвитку художньо-творчого потенціалу фахівця мистецьких спеціальностей. Схарактеризовані механізм формування здатності до художнього відображення дійсності. Обґрунтовано, що здатність до художньо-образного відображення дійсності базується на основі єдності аналізу і синтезу за допомогою прийомів: конкретно-дійових, наочно-образних, абстрактних, практичних і теоретичних, свідомих дій. Встановлено, що професійна підготовка, орієнтована на формування здатності до художньо-образного відображення дійсності, передбачає організацію систематичного і цілеспрямованого освітнього процесу у спеціально створених умовах.